۱۳۹۸ مهر ۱۵, دوشنبه

طرز تهیه سوپ ماست به روشی خوشمزه و مخصوص در منزل

دستور تهیه سوپ ماست با جو و هویج و برگ گشنیز
سوپ ماست یکی انواع سوپ های خوشمزه و پرطرفدار می باشد و مواد اصلی آن مرغ، ماست، جو، هویج، گشنیز و قارچ می باشد. طرز تهیه سوپ ماست بسیار ساده است و شما می توانید آن را به عنوان یک پیش غذای خوشمزه و مجلسی در مهمانی های خود آن را سرو کنید.
به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سوپ ماست آشنایی ندارید و تا به امروز سوپ ماست درست نکردید، من در این آموزش آشپزی در خانه بارونک، طرز تهیه و مواد لازم سوپ ماست را آماده کرده ام تا شما با این آموزش آشپزی به تنهایی در منزل بتوانید سوپ ماست خوشمزه و مجلسی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.
طرز تهیه سوپ ترخینه سنتی خوشمزه
طرز تهیه سوپ ترخینه سنتی خوشمزه
سوپ ترخینه همانند آش ترخینه یکی از سوپ های خوشمزه و سنتی ...
مواد لازم سوپ ماست
هویج نگینی یک لیوان
جو پوست کنده دو لیوان
قارچ اسلایس شده سه لیوان
کره 1 قاشق غذاخوری
ماست نیم کیلو
تخم مرغ یک عدد
سیر سه حبه
برگ گشنیز خرد شده 1 لیوان
آب یک لیوان
سینه مرغ دو تا سه تکه کوچک
آب مرغ 5 لیوان
نمک و فلفل سیاه و آبلیمو به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت سوپ ماست
1. برای درست کردن سوپ ماست خانگی خوشمزه ابتدا گوشت مرغ را در یک قابلمه با مقداری آب و پیاز و نمک و فلفل روی حرارت می گذاریم تا بپزد. هویج را هم به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و در یک قابلمه نیم پز می کنیم.
2. جو را هم با مقداری آب در یک قابلمه به صورت کامل می پزیم. قارچ ها را هم به صورت اسلایسی برش میزنیم و کنار می گذاریم.
طرز تهیه سوپ اسپانیایی مجلسی
طرز تهیه سوپ اسپانیایی مجلسی
سوپ اسپانیایی یک سوپ عالی و بی نظیر است که هم بسیار خوشمزه می باشد ...
3. حالا هویج نیم پز شده و جوی پخته شده را در یک قابلمه می ریزیم و بعد آب مرغ، آب و نمک اضافه می کنیم و روی حرارت می گذاریم تا بپزد.
4. در این مدت زمان قارچ های خرد شده را تفت می دهیم و برای اینکه رنگ قارچ ها سیاه نشود، کمی آبلیمو می زنیم و بعد از اینکه آب قارچ ها کامل گرفته شد، کره را اضافه می کنیم و قارچ ها را بعد از تفت دادن به قابلمه سوپ اضافه می کنیم.
5. سپس گوشت مرغ پخته شده را به صورت ریش ریش خرد می کنیم و در یک تابه با کمی روغن سرخ می کنیم و بعد از سرخ شدن به قابلمه سوپ اضافه می کنیم. در ادامه سیر را له می کنیم و به همراه گشنیز خرد شده و فلفل سیاه به سوپ اضافه می کنیم. حالا صبر می کنیم تا سوپ با حرارت ملایم به خوبی بپزد و جا بیفتد. دقت داشته باشید بعد از پخت، سوپ نباید آب زیادی داشته باشد.
6. در انتها در 5 دقیقه آخر پخت مقدار ماست گفته شده را با یک عدد زرده تخم مرغ هم می زنیم و بعد روی حرارت ملایم می گذاریم. همین که جوشید از روی حرارت برمی داریم و به قابلمه سوپ اضافه می کنیم. توجه کنید زردن تخم مرغ و پختنش با ماست باعث می شود ماست نپرد و هم اینکه سوپ ماست مان تا 5 روز ماندگاری داشته باشد و بدمزه و ترش نشود. بوی زرده تخم مرغ هم به هیچ وجه موقع خوردن احساس نمی شود.
7. بعد از اینکه سوپ به خوبی پخت و جا افتاد، با پیاز داغ و گوشت قلقلی سرخ شده تزیین می کنیم و بعد سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این سوپ ماست خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.
دستور پخت و تهیه سوپ لوبیا سفید
دستور پخت و تهیه سوپ لوبیا سفید
سوپ لوبیا سفید از جمله سوپ های خوشمزه و متفاوتی است که با آسانی ...

نکات پخت سوپ ماست
گوشت مرغ
در صورتی که به گوشت مرغ دسترسی نداشتیم سه عدد قرص سوپ را در یک ظرف مناسب با 6 لیوان آب جوش حل می کنیم و بعد به قابلمه سوپ اضافه می کنیم. توجه کنید در این صورت دیگر لازم نیست نمک اضافه کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر