۱۴۰۱ شهریور ۴, جمعه

طرز تهیه ویفر شکلاتی خوشمزه و خانگی با طعم عالی

طرز تهیه ویفر شکلاتی خوشمزه و خانگی مرحله به مرحله

طرز تهیه ویفر شکلاتی ساده و خوشمزه با روکش شکلات ، دستور تهیه ویفر شکلاتی خانگی به روش بازاری

اگر با طرز تهیه و درست کردن ویفر شکلاتی آشنایی ندارید و می خواهید ویفر شکلاتی را به صورت خانگی درست کنید با این آموزش سایت هوای بارانی می توانید ویفر شکلاتی خوشمزه درست کنید. پس در ادامه با سایت هوای بارانی و طرز تهیه ویفر شکلاتی مرحله به مرحله همراه ما باشید.

طرز تهیه ویفر شکلاتی مرحله به مرحله

مواد لازم ویفر شکلاتی
آرد قنادییک و نیم پیمانه
پودر قند1 پیمانه سر خالی
روغن مایع1 پیمانه
پودر کاکائو2 قاشق سوپ خوری
نان میکادو5 تا 6 ورق
شکلات تخته ای تلخ یا شیریبه مقدار لازم

مراحل دستور تهیه ویفر شکلاتی

مرحله اول

برای درست کردن ویفر شکلاتی خوشمزه ابتدا آرد را در یک تابه می ریزیم و روی حرارت خیلی ملایم به مدت 20 دقیقه تفت می دهیم تا خامی آرد گرفته شود. توجه کنید آرد نباید تغییر رنگ بدهد. اگر شعله گازتون زیاد است می توانید از شعله پخش کن استفاده کنید تا آردتون نسوزد.

مرحله دوم

بعد از اینکه آرد را تفت دادیم آن را الک می کنیم و دوباره داخل تابه برمی گردانیم. سپس پودر قند و پودر کاکائو را به ترتیب الک کرده و به آرد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

مجدداً تابه را روی حرارت قرار می دهیم و شعله را تا آخر کم می کنیم و روغن مایع را کم کم اضافه کرده و هم می زنیم تا موادمون به غلظت مناسب برسد.

مرحله چهارم

بعد از اینکه موادمون کمی غلیظ شد از روی حرارت برمی داریم و صبر می کنیم تا از داغی بیفتد. توجه کنید اگر خواستید اسانس دیگری اضافه کنید می توانید بعد از اضافه کردن روغن این کار را بکنید. هم اکنون مایه میانی ویفر ما آماده است.

مرحله پنجم

بعد از اینکه مواد میانی کمی خنک شد روی نان میکادو یک لایه نازک از موادمون می ریزیم و به صورت یکدست پخش می کنیم. دقت کنید اگر مواد خیلی سرد باشد لایه ها بهم نمی چسبند و اگر خیلی داغ باشد نان میکادو ذوب می شود.

مرحله ششم

سپس لایه بعد نان میکادو را میزاریم و روی آن جسم سنگین قرار می دهیم و حدود 2 ساعت در دمای محیط استراحت می دهیم تا لایه ها بهم بچسبند. اگر تابستان بود و هوا خیلی گرم بود باید در یخچال استراحت بدهید.

مرحله هفتم

پس از اینکه لایه ها کامل به هم چسبیدند ویفر را در شکل و اندازه های دلخواه برش می زنیم و کنار می گذاریم. برای تزیین ویفرها از شکلات تخته ای استفاده می کنیم.

مرحله هشتم

برای این کار شکلات تخته ای را به صورت ریز خرد می کنیم و در یک کاسه فلزی به همراه 2 قاشق غذاخوری روغن مایع روی حرارت غیر مستقیم مانند بخار کتری آب قرار می دهیم تا به روش بن ماری ذوب شود. روغن مایه را برای روان شدن شکلات ها استفاده می کنیم.

مرحله نهم

سپس ویفرها را داخل شکلات آب شده قرار می دهیم و زیر رو می کنیم تا همه جای ویفرها به شکلات آغشته شوند و بعد روی توری قرار می دهیم تا شکلات اضافی شان گرفته شود و پس از خشک شدن کامل آن ها را سرو می کنیم. امیدواریم طرز تهیه ویفر شکلاتی مورد پسندتون قرار گرفته باشد.

منبع : https://harnika.ir/908-vifer-shokolati/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر