۱۳۹۸ مرداد ۲۴, پنجشنبه

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز

دستور پخت خوراک لوبیا سبز مخصوص مرحله به مرحله در منزل
خوراک لوبیا سبز یک غذای خوشمزه و عالی است که به راحتی قابل تهیه است. این خوراک خوشمزه را می توان هم به عنوان یک غذای سبک سرو کرد، هم به عنوان خورش همراه با برنج کته یا آبکش میل کرد. لوبیا سبز جزو سبزیجات مقوی و خوشمزه است که می توان از آن در غذاهای مختلفی استفاده کرد. مانند کوکوی لوبیا سبز، خوراک لوبیا سبز و ...
به هر حال اگر با طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با گوشت آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی با عکس بارونک، مواد لازم و طرز تهیه آن را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی این خوراک خوشمزه را در منزل به صورت مرحله به مرحله تهیه کنید.
طرز تهیه خوراک کلم بروکلی خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه خوراک کلم بروکلی خوشمزه و مجلسی
خوراک کلم بروکلی و مرغ از غذاهای خوشمزه و خوش طعمی است که به آسانی ...
مواد لازم خوراک لوبیا سبز 4 نفر
گوشت خورشتی  400 گرم
پیاز  1 عدد
لوبیا سبز 300 گرم
هویج 2 عدد
سیب زمینی  2 عدد
گوجه فرنگی  2 عدد
رب گوجه فرنگی  2 قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه و فلفل  به میزان لازم
چوب دارچین  یک تکه کوچک
مراحل تهیه و پخت خوراک لوبیا سبز
1. برای درست کردن خوراک لوبیا سبز خوشمزه، اول پیاز را نگینی خرد می کنیم و در قابلمه با مقداری روغن تفت می دهیم تا سرخ شود. وقتی طلایی شد، گوشت را اضافه کرده و باز تفت می دهیم. مقداری هم نمک، زردچوبه و فلفل به گوشت می زنیم.
2. سپس گوجه فرنگی ها را رنده می کنیم و همراه با رب به گوشت اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا رنگ رب باز شود.
طرز تهیه خورشت قورمه سبزی مجلسی
طرز تهیه خورشت قورمه سبزی مجلسی
خورشت قورمه سبزی از معروف ترین خورش های خوشمزه و مجلسی ...
3. بعد لوبیا سبز را بعد از خرد کردن، چند دقیقه در تابه با مقداری روغن تفت می دهیم. هویج ها را هم حلقه ای خرد می کنیم و به همراه لوبیا تفت داده شده به قابلمه گوشت اضافه می کنیم.
4. یک یا دو لیوان هم آب جوش به قابلمه می ریزیم و حدود نیم ساعت الی 45 دقیقه صبر می کنیم تا مواد با حرارت ملایم پخته شود. برای عطر و طعم بهتر غذا می توانید یک تکه دارچین به آن اضافه می کنیم.
5. در انتهای پخت سیب زمینی ها را هم مکعبی خرد می کنیم و به قابلمه می ریزیم و صبر می کنیم تا سیب زمینی ها پخته و غذا خوب لعاب بیندازد.
غذای آماده شده را در ظرف می کشیم و همرا با نان یا به عنوان خورش در کنار برنج سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این خوراک خوشمزه لوبیا سبز لذت ببرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر