۱۳۹۹ دی ۶, شنبه

چگونه سوپ لبو و انار خوشمزه درست کنیم؟

 چگونه سوپ لبو و انار خوشمزه درست کنیم؟

سوپ لبو و انار یکی از سوپ های خوشمزه و پرطرفدار در فصل زمستان می باشد. مواد اولیه و اصلی این سوپ چغندرقند یا همان لبو و انار می باشد.
طرز تهیه سوپ لبو 

طرز تهیه سوپ لبو و انار خوشمزه و مجلسی در منزل مرحله به مرحله، سوپ لبو شیرازی
دستور پخت سوپ لبو (چغندر) و انار

سوپ لبو (چغندر) از انواع سوپ هایی که می‌توانید در فصل زمستان با میوه انار و لبو تهیه کنید و در کنار خانواده میل کنید سوپ لبو است. سوپ لبو و انار غذای بسیار سبکی است و برای وعده شام مناسب است. این سوپ در مناطقی از ایران و عراق درست می‌شود.

سوپ لبو و انار که به آن آش لبو و انار هم می گویند، از ترکیبات انار،لبو، لپه، گوشت چرخ کرده، نعناع، ادویه و ترشی جات درست می‌شود. در ادامه با آموزش آشپزی ایرانی سوپ لبو و انار با سایت بارونک همراه باشید.

طرز تهیه سوپ لبو و انار خوشمزه 


مواد لازم سوپ لبو و انار
لبوی خرد شده  2 عدد
لپه  نصف پیمانه
عدس  نصف پیمانه
برنج  1 پیمانه
پیاز 1 عدد
رب انار 1 قاشق غذاخوری
سبزی سوپ خرد شده حدود نیم کیلو
و نعناع خشک 1 قاشق غذاخوری
دارچین  ۱ قاشق مرباخوری
فلفل سفید  ۱ قاشق مرباخوری
روغن  ۲ قاشق غذاخوری
نمک  به میزان لازم
انار دون شده برای تزیین  به میزان دلخواه
طرز تهیه سوپ لبو و انار

1. برای درست کردن سوپ انار و لبو ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده و در یک قابلمه با مقداری روغن تفت می دهیم، وقتی که پیاز سبک شد، لبوهای خرد شده را به آن اضافه می کنیم و حدود 2 تا ۵ دقیقه تفت می دهیم.

2. سپس لپه، برنج، عدس و رب انار را اضافه کرده و مقداری هم آب می ریزیم و صبر می کنیم تا مواد کاملا بپزد. فقط هر چند دقیقه سوپ را چک کنید تا ته نگیرد. فعلا تا این مرحله هم نمک نمی زنیم تا در پخت لبو تاثیر نگذارد.

3. وقتی که مواد سوپ به خوبی پخته شد، سوپ را با میکسر یا گوشت کوب برقی خوب میکس می کنیم و دوباره در قابلمه می ریزیم و روی حرارت می گذاریم. در این مرحله احتمالا سوپ کمی غلیظ می شود، پس بهش مقداری آب جوش اضافه می کنیم و غلظت آن را تنظیم می کنیم.

4. سپس سبزی سوپ را که از قبل پاک کرده و خوب شسته ایم را به سوپ اضافه کرده و مقداری هم نمک می ریزیم. شعله گاز را کم می کنیم و صبر می کنیم تا سوپ به خوبی جا بیفتد.

5. بعد از اینکه سوپ انار ما به خوبی جا افتاد، آن را در ظرف مورد نظر می کشیم. در انتها هم نعناع خشک، پودر دارچین و فلفل سفید را باهم مخلوط می کنیم و همراه با انار دانه شده روی سوپ را تزیین می کنیم.

نکات پخت سوپ لبو و انار
سبزی سوپ لبو و انار

سبزی مورد نیاز این سوپ شامل اسفناج، تره و گشنیز است که از هر کدام ۱۵۰ گرم لازم است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر