۱۳۹۹ دی ۶, شنبه

طرز تهیه ژله شامپاین ژله حباب دار خوشمزه و مجلسی شیک

 طرز تهیه ژله شامپاین ژله حباب دار خوشمزه و مجلسی شیک

آیا راه و روش اصولی درست کردن ژله حباب دار شامپاین را بلدید؟ در ادامه این پست سایت هوای بارانی با ما همراه باشید تا طرز تهیه کامل آن را به شما یاد بدهیم.

طرز تهیه ژله شامپاین ، ژله حباب دار خوشمزه و شیک مجلسی نوشابه ای مرحله به مرحله
دستور تهیه ژله حبابی شامپاینی

ژله شامپاین جزو ژله های حباب دار و زیبایی است که به راحتی می توان آن را در منزل درست کرد. اگر به دنبال درست کردن ژله ای خاص و زیبا و متفاوت هستید ما به شما ژله شامپاین را پیشنهاد می کنیم. این ژله به ژله نوشابه ای هم معروف است.

طرز تهیه ژله شامپاین با اینکه بسیار آسان است اما باید با دقت این کار را انجام بدهید تا ژله حباب دار شما زیبا شود و حباب های شامپاین آن ماندگاری طولانی داشته باشد. در ادامه با طرز تهیه ژله شامپاین لیوانی با وب سایت بارونک همراه باشید.


مواد لازم ژله شامپاین
ژله آناناس 2 بسته
ژله آلووا 2 بسته
مراحل تهیه ژله شامپاین

1. برای درست کردن ژله شامپاین در منزل ، ابتدا 2 بسته ژله آناناس را با یک و نیم لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و روی حرارت کتری آب قرار می دهیم تا به روش بن ماری ژله در آب حل شده و شفاف شود.

2. حالا مقداری از ژله حل شده را داخل ظرفی جداگانه می ریزیم و در دمای محیط قرار می دهیم. بقیه ژله را هم داخل یخچال می گذاریم تا نیم بند شود. منظور از نیم بند یعنی غلظت آن در حد سفیده تخم مرغ شود و در این حالت وقتی ژله را با قاشق یا چنگال هم بزنیم حباب های هوا ما بین ژله محبوس می شود و ژله حالت حباب دار پیدا می کند.

3. حالا پس از اینکه ژله نیم بند شد آن را با قاشق یا چنگال هم می زنیم تا ژله حباب دار شامپاین درست شود. حالا ژله حباب دار را داخل جام ها می ریزیم و مقداری از سر ظرف ها را برای کف خالی می گذاریم.

4. حالا نوبت ساخت کف شامپاین است. برای این کار ژله آلوئه ورا را با یک و نیم لیوان آب جوش حل می کنیم و صبر می کنیم تا ژله کاملا خنک شود ولی نبندد. می توانید ژله را داخل یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود ولی باید مراقب باشید تا ژله به هیچ عنوان نبندد چون در این صورت کف تشکیل نمی شود و اینکه کف تشکیل شده ماندگاری نخواهد داشت.

5. بعد ژله را با دور تند همزن به مدت 10 تا 15 دقیقه همی زنیم تا حسابی کف کند. سپس همزن را خاموش می کنیم و چند لحظه صبر می کنیم تا ژله مایع ته نشین شود. بعدش با قاشق آرام آرام کف را روی جام ژله آناناس می ریزیم. برای جام های بعدی هم به همین ترتیب عمل می کنیم.

6. درست کردن این ژله در عین سادگی کمی وقت گیر است و در مرحله درست کردن کف احتیاج به دقت دارد. چون اگر کف خوب شکل نگیرد بعد از مدتی از بین می رود. امیدواریم این دسر خوشمزه را درست کنید و لذت ببرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر