۱۳۹۹ دی ۳, چهارشنبه

طرز تهیه خرما پلو اهوازی به صورت خوشمزه و مرحله به مرحله

طرز تهیه خرما پلو اهوازی به صورت خوشمزه و مرحله به مرحله

طرز تهیه خرما پلو اهوازی خوشمزه و مجلسی با شیر و خواص خرما پلو
دستور پخت و عکس خرما پلو

خرما پلو چیست؟ خرما پلو یکی از پلوهای ترکیبی و از غذاهای محلی و اصیل اهوازی است که به خاطر استفاده از خرما یک غذای مقوی ومغذی محسوب می شود. همچنین این پلو یک غذای مجلسی هم هست که می تواند زینت بخش سفره های مهمانی باشد. این غذای خوشمزه را در مدل های مختلفی می توان درست کرد، یعنی هم می توان با گوشت چرخ کرده درست کرد و هم با گوشت مرغ.


خرما پلو یک غذای فوق العاده خوشمزه و شیرین است که طرز تهیه آن بسیار راحت و آسان است و شما با استفاده از این آموزش ساده آشپزی به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه خرما پلو
برنج  4 تا 5 پیمانه
  گوشت گوسفند نیم کیلو چرخ شده
خرما  200 گرم
عدس  1 پیمانه
کشمش پلویی  نصف پیمانه
  پیاز 1 عدد متوسط
روغن به میزان لازم
زعفران به میزان لازم
زیره  1 قاشق چای ‌خوری
نمک و فلفل  به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
روش تهیه و پخت خرما پلو

1. برای درست کردن این پلو، ابتدا برنج را می شوییم و آن را در یک ظرف با مقداری آب ولرم و نمک خیس می کنیم. سپس عدس را بعد از پاک کردن با مقداری آب درون قابلمه‌ای کوچک می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا خوب بپزد.

2. سپس در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کرده و نمک، فلفل و زردچوبه را به میزان لازم به آن اضافه می کنیم تا گوشت علاوه بر تفت خوردن، طعم‌دار نیز شود.

3. بعد پیاز را به صورت ریز خرد کرده و در یک تابه دیگر آن را سرخ کرده و به گوشت تفت داده شده اضافه می کنیم. در این مرحله که گوشت و پیاز داغ را خوب باهم مخلوط کردیم، عدس پخته‌ شده، کشمش و زعفران دم‌کرده را نیز به گوشت اضافه کرده و آن را خوب با هم مخلوط کنید و از روی حرارت برمی داریم.

4. بعد از آماده کردن مواد بالا، برنج خیس شده را در قابلمه حاوی آب جوش می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا کاملا پخته و نرم شود. بعد آن را آبکش می کنیم.

5. برنج آبکش شده و مواد آماده شده را به صورت لایه لایه داخل قابلمه می ریزیم. وقتی تمام شد، در آخر خرما هایی را که هسته آنها را جدا کرده‌ایم، روی برنج می چینیم و درب قابلمه و دمکنی را می گذاریم تا پلوی ما با حرارت کم دم بکشد.

6. بعد از دم کشیدن خرما پلو آن را در دیس می کشیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این خرما پلوی خوشمزه لذت ببرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر