۱۳۹۹ دی ۲, سه‌شنبه

طرز تهیه دسر پرتقال و انار خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه دسر پرتقال و انار خوشمزه و مجلسیطرز تهیه دسر پرتقال و انار خوشمزه و مجلسی مخصوص شب یلدا با عکس
دستور تهیه دسر پرتقال و انار مرحله به مرحله

دسر پرتقال و انار یک نوع دسر ترکیبی خوشمزه و بسیار شیک است و پیشنهاد می کنم حتما آن را برای یکبار شده درست کنید. البته درسته درست کردن این دسر کمی زمان بر است اما بعد از اینکه آن را درست کردید خواهید دید ارزشش را دارد.

شما می توانید دسر پرتقال و انار را برای شب یلدا و یا مهمانی های خاص خود درست کنید و آن ها را شگفت زده کنید. در ادامه با طرز تهیه دسر پرتقال و انار با سایت بارونک همراه باشید.


مواد لازم دسر پرتقال و انار
ژله پرتقال  1 بسته
آب جوش  1 لیوان
  پودر ژلاتین 2 قاشق چای خوری استاندارد
خامه صبحانه نصف بسته - 100 گرم
بستنی وانیلی آب شده در دمای محیط  1 لیوان
ژله انار  1 بسته
آب جوش یک و نیم لیوان
مراحل تهیه دسر پرتقال و انار

1. برای درست کردن این دسر خوشمزه، در یک ظرف مناسب ژله پرتقال + 1 لیوان آب جوش + پودر ژلاتین را مخلوط می کنیم و روی حرارت ملایم می گذاریم و به صورت مرتب هم می زنیم تا ذرات ژلاتین به طور کامل در آب حل شوند و ژله کاملا شفاف شود.

2. سپس خامه صبحانه + بستنی آب شده را در یک ظرف دیگر باهم مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شود و بعد ژله پرتقال ورم را به آرامی اضافه می کنیم و شروع به هم زدن می کنیم تا مواد کاملا یکدست شود.

3. حالا کف قالب پلاستیکی خود را کمی چرب می کنیم و مواد دسر را داخل قالب می ریزیم و دسر را برای یک شب در یخچال قرار می دهیم تا کاملا سفت شود.

4. سپس بسته به سایز قالب دسر را با کارد تیز به 6 تا 8 قسمت مساوی تقسیم کنید و بعد به آرامی و با احتیاط یکی در میان دسر پرتقالی را از قالب خارج کنید و در یک ظرف کنار بگذارید. بعداً لازمشون داریم.

5. این کار را باید با احتیاط انجام دهید و دقت کنید قسمت های باقی مانده دسر پرتقالی از مرکز قالب جدا نشوند وگرنه وقتی که ژله انار را می ریزیم زیر آن نفوذ می کند و زیبایی کارمان کمتر می شود.

6. در این مرحله ژله انار را با یک و نیم لیوان آب جوش مخلوط می کنیم. وقتی که ژله کاملا حل شد اجازه می دهیم ژله ولرم شود و بعد از ولرم شدن، قسمت های خالی قالب را با ژله انار پر می کنیم و در یخچال قرار می دهیم تا ژله انار نیم بند شود. (توجه کنید نباید ژله انار داغ باشد وگرنه کارمون خراب می شود.)

7. وقتی که ژله انار نیم بند شد مقدار باقی مانده دسر پرتقالی را روی بخار کتری قرار می دهیم تا ذوب شود و بعد از ذوب شدن بقیه حجم قالب را با دسر پرتقالی پر می کنیم.

8. حالا قالب را به مدت یک شب دیگر در یخچال قرار می دهیم و روز بعد آرام آرام دسر را از دیواره های قالب جدا می کنیم و بعد در ظرف سرو برمی گردانیم. امیدواریم از خوردن این دسر پرتقال و انار خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر