۱۳۹۹ دی ۶, شنبه

طرز تهیه رولت تیرامیسو خوشمزه به همراه فوت و فن آن

 طرز تهیه رولت تیرامیسو خوشمزه به همراه فوت و فن آن

رولت تیرامیسو یک نوع شیرینی خوشمزه و معروف ایرانی می باشد. طعم و مزه این رولت حرف ندارد و جزو پرفروش ترین شیرینی ها در ایران می باشد.
عکس رولت تیرامیسو

رولت تیرامیسو نوعی شیرینی و دسر محسوب می شود. این دسر مجلسی بسیار خوشمزه و پرطرفدار است. تیرامیسو یکی از انواع شیرینی های خوشمزه ای است که اصالت آن متعلق به کشور ایتالیا می باشد.

این دسر طعمی بی نظیر و بافتی نرم دارد که می توانید به روشهای مختلفی درست کنید. یکی از این روش ها تهیه تیرامیسو به شکل رولت می باشد که طعم رولت شکلاتی را دارد. با این آموزش طرز تهیه شیرینی مجلسی تیرامیسو با مجله بارونک همراه باشید.


مواد لازم رولت ترامیسو
آرد ۶۰ گرم
تخم مرغ ۴ عدد
نشاسته ذرت ۲۰ گرم
آبجوش ۲ قاشق غذاخوری
پودر نسکافه  ۱۵ گرم
بکینگ پودر  ۱ قاشق چای خوری
پودر قند 100 گرم
وانیل  1 قاشق مربا خوری
خامه قنادی  ۱۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه  ۱۰۰ گرم
مراحل تهیه رولت تیرامیسو

1. برای درست کردن رولت ترامیسو، ابتدا تخم مرغ ها را که در دمای یخچال خنک شدند، در یک ظرف می شکنیم و سفیده و زرده را از هم جدا می کنیم. سپس نیمی از پودر قند را به سفیده اضافه می کنیم و با همزن می زنیم تا فرم بگیرد. بعد هم داخل یخچال می گذاریم.

2. در یک ظرف دیگر زرده ها را با وانیل و بقیه پودر قند مخلوط می کنیم و با همزن می زنیم تا کرم رنگ شود. بعد هم نسکافه را داخل آب جوش حل می کنیم و آن را به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم.

3. در ادامه سفیده تخم مرغ را از یخچال بیرون می آوریم و به زرده اضافه کرده و با یک لیسک کم‌ کم مواد را مخلوط می کنیم. بعد آرد و بکینگ پودر الک شده را هم کم کم اضافه می کنیم و هم می زنیم.

4. حالا یک سینی به اندازه ۳۰ در۴۰ بر می داریم و کف آن را چرب و آرد پاشی می کنیم. بعد مواد آماده شده را در سینی می ریزیم و سینی را داخل فر که از قبل گرم شده، به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با دمای۱۸۰ درجه قرار می دهیم.

5. بعد از 15 دقیقه فر را خاموش می کنیم و ۵ دقیقه صبر می کنیم تا مواد داخل سینی کمی از حرارت بیفتد. فقط روی آن یک پارچه نمدار می کشیم تا در حین خنک شدن خشک نشود.

6. بعد در یک سینی دیگر هم اندازه سینی قبلی کاغذ روغنی پهن می کنیم و روی آن را پودر قند می پاشیم و دسر خنک شده را روی سینی دوم برمی گردانیم و به کمک کاغذ روغنی آن را به آرامی رول می کنیم. رولت آماده شده را به مدت نیم ساعت در یخچال می گذاریم تا کاملا خنک شود.

7. در این مدت هم خامه رولت را آماده می کنیم. برای این کار خامه و پنیر ماسکار پونه را با همزن می زنیم تا کالا یکدست شود. می توانید مقدار خامه و پنیر را بیشتر بکنید.

8. بعد از نیم ساعت رول را از یخچال خارج کرده و بازش می کنیم و روی آن را خامه می زنیم و دوباره آن را رول می کنیم و به مدت یک ساعت دوباره در یخچال می گذاریم. فقط ۱۰ دقیقه آخر رولت را داخل فریزر قرار می دهیم تا سفت شود و موقع برش زدن له نشود و برش ها یکدست شود.

9. در انتها رولت را از فریزر خارج می کنیم و با یک چاقوی تیز آن را در اندازه های یکسان برش می زنیم و داخل ظرف مورد نظر می چینیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر