۱۴۰۰ خرداد ۸, شنبه

طرز تهیه مربای گل محمدی خوشمزه و مجلسی در خانه

 طرز تهیه مربای گل محمدی خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه مربای گل محمدی خوشرنگ و تازه تبریز + فوت و فن

برای درست کردن مربای گل محمدی نباید عجله کنید. مربای گل محمدی فن و فون مخصوص خودش را دارد و باید با حوصله شروع به آشپزی کنید. شما می توانید در ادامه در سایت هوای بارانی کامل ترین آموزش آشپزی طرز تهیه مربای گل محمدی را ببینید. مربای گل محمدی یکی از انواع مرباهای خوشمزه و پر طرفداری است که برای وعده صبحانه یا عصرانه سرو می شود. این مربا علاوه بر صبحانه و عصرانه به همراه شیر برنج نیز استفاده می شود. همانطور که می دانید گل محمدی یکی از گیاهانی است که بسیار مقوی و مفید است و سرشار از خاصیت است و به صورت های مختلفی مانند مربا و گلاب مورد استفاده قرار می گیرد. خوردن این مربای خوشمزه با نان و کره محبوبیت بیشتری دارد. اما بعضی این مربا را به تنهایی و همراه با نان میل می کنند. شما می توانید مربای گل محمدی را به دو روش با گل محمدی تازه و خشک درست کنید. در ادامه با طرز تهیه مربای گل محمدی با وب سایت بارونک همره باشید.


مواد لازم مربای گل محمدی
گل محمدی تازه نیم کیلو
شکر1 کیلو
آب سه و نیم لیوان
جوهر لیمو نوک قاشق چای خوری
مراحل طرز تهیه مربای گل محمدی

1. برای تهیه مربای گل محمدی، اول گلبرگ ها را از کاسبرگ جدا کرده و با آب سرد می شوییم. بعد از آبکشی صبر می کنیم تا کاملا خشک شود. تقریبا نصف روز زمان می برد تا گلبرگ های شسته شده خشک ‌شود.

2. در ادامه شکر را به همراه سه و نیم لیوان آب در یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا با حرارت ملایم شکر در آب حل شود.

3. در این فاصله که شکر در آب قابلمه حل می شود، در یک قابلمه دیگر گلبرگ‌ها را می ریزیم و دو دقیقه با حرارت ملایم تفت می دهیم و بعد نصف پیمانه آب جوش بهش اضافه می کنیم. بلافاصله حرارت را خاموش کرده و در قابلمه را می گذاریم تا گلبرگ‌ها ۲۰دقیقه داخل قابلمه بماند و بوی گلبرگ ها دربیاید.

4. سپس سراغ شربت مربا می رویم. وقتی که شکر کامل در آب حل شد و کم کم به جوش آمد، صبر می کنیم تا با حرارت ملایم بجوشد و قوام بیاید.

5. وقتی که شربت به قوام مورد نظر رسید گلبرگ ها را به آن اضافه می کنیم و با حرارت بالا حدود ۸ دقیقه می جوشانیم. بعد از 8 دقیقه جوهر لیمو را هم به مربا اضافه کرده، مربا را هم می زنیم و حرارت را کم می کنیم.

6. در انتها یک دمکنی روی قابلمه می گذاریم و صبر می کنیم تا مربای گل محمدی ما روی حرارت کم یک ساعت دم بکشد. در این مرحله از پخت مربا می توانید در صورت تمایل مقداری رنگ غذا اضافه کنید تا رنگ مربا قرمز شود.

7. بعد از اینکه مربا یک ساعتی دم کشید، حرارت را خاموش می کنیم و نصف روز دم‌ کنی را از روی قابلمه برنمیداریم تا بوی مربا حفظ شود. بعد هم مربا را در ظرف های شیشه ای می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

همچنین ببینید :

طرز تهیه رولت تیرامیسو

طرز تهیه ژله شامپاین 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر