۱۴۰۰ خرداد ۹, یکشنبه

طرز تهیه شربت گل محمدی خوشمزه و خوشرنگ مجلسی در خانه

طرز تهیه شربت گل محمدی خوشرنگ و خوشمزه + علت تلخی آن

شربت گل محمدی یکی از شربت های خوشمزه و پرطرفدار در بین ایرانیان می باشد. شما با گل محمدی علاوه بر مربا می توانید شربت گل محمدی هم درست کنید. ما در این پس آموزش آشپزی سایت هوای بارانی کامل ترین آموزش طرز تهیه شربت گل محمدی یا همان شربت گل سرخ را آماده کرده ایم . شربت گل محمدی یا همان گل سرخ یکی از خوشمزه ‌ترین و خوش عطرترین شربت هایی است که با گل محمدی تهیه می شود. این شربت یکی از مفید ترین نوشیدنی های سنتی است که در تابستان برای پیشگیری و درمان گرمازدگی مناسب است و همچنین یک شربت مجلسی برای پذیرایی از مهمان در فصل تابستان است. همانطور که می دانید شربت‌ها به خصوص در فصل گرما طرفداران زیادی پیدا می کند و شربت گل محمدی هم یکی از پرطرفدارترین شربت هاست. در فصل تابستان تهیه انواع شربت رنگی، گیاهی و سنتی با عرقیات در بین ایرانیان مرسوم است. در ادامه با طرز تهیه شربت گل محمدی با مجله اینترنتی بارونک همراه باشید.


مواد لازم شربت گل محمدی
گل محمدی 250 گرم
شکر1 کیلو
آب جوش ۴ لیوان
گلاب1 قاشق غذاخوری
جوهر لیمو یک هشتم قاشق چای خوری
مراحل تهیه شربت گل محمدی

1. برای درست کردن شربت گل محمدی ابتدا گل محمدی ها را پرپر می کنیم و آنها را داخل آبکش خوب شسته و بعد روی دستمال تمیز می ریزیم و پهن می کنیم تا کاملا خشک شود.

2. بعد از خشک شدن گلبرگ ها، آنها را داخل قابلمه می ریزیم و چهار لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم. سپس دمکنی و درب قابلمه را می گذاریم و آن را حدود 24 ساعت توی محیط اشپزخانه می گذاریم تا بماند.

3. بعد از 24 ساعت گلبرگ ها را از صافی رد می کنیم و آبش را داخل ظرفی می ریزیم. سعی کنید اصلا گلبرگ ها را فشار ندهید، چون در این صورت رنگ شربت کدر می شود.

4. حالا به آب گلبرگ ها که از صافی رد کرده بودیم، شکر اضافه می کنیم و آن را روی حرارت می گذاریم تا بجوشد و کمی قوام پیدا کند. میتوانید هر از گاهی بین دو انگشت تست کنید و زمانی که شربت کمی حالت چسبندگی داشت، شربت آماده است.

5. در 10 دقیقه آخر هم جوهر لیمو و گلاب را اضافه می کنیم و حرارت را خاموش می کنیم. می توانید برای خوشرنگ تر شدن شربت چند قطره رنگ صورتی به شربت اضافه کنید.

6. بعد از خنک شدن شربت، آن را داخل شیشه می ریزیم و داخل یخچال نگهداری می کنیم. امیدواریم از خوردن این شربت گل محمدی خوشمزه و خانگی در فصل گرما لذت ببرید.

نکات تهیه شربت گل محمدی

برای درست کردن شربت گل محمدی سعی کنید از گل تازه استفاده کنید، اما اگر گل تازه در دسترس نداشتید، می توانید از گل خشک هم استفاده کنید.

شربت گل محمدی قرمز

رنگ خود شربت گل محمدی صورتی است اما اگر می خواهید شربت گل محمدی قرمز و سرخ رنگ درست کنید می توانید به جای رنگ خوراکی صورتی، از رنگ قرمز استفاده کنید.

علت تلخی شربت گل محمدی

یکی از دلایل اصلی تلخ شدن شربت گل محمدی استفاده از گلبرگ هایی با رنگ تیره است. بهتر است از گلبرگ هایی با رنگ صورتی روشن استفاده کنید. البته با استفاده از آبلیموی تازه تا حد زیادی می توانید تلخی شربت گل محمدی را بگیرید.

منبع : شربت گل محمدی

همچنین ببینید :

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر