۱۴۰۱ مرداد ۱۹, چهارشنبه

طرز تهیه ترشی سیر خوشمزه و فوری با شیره انگور

  طرز تهیه ترشی سیر خوشمزه و فوری با شیره انگور

امروزه در بیستم مرداد 1401 طرز تهیه ترشی سیر خانگی و فوری خوشمزه را در سایتهوای بارانی آماده کرده ایم. پس با همراه باشید با طرز تهیه سیر با شیره انگور


مواد لازم سیر ترشی یک روزه
سیر1 کیلو
سرکه انگور (قرمز)2 لیتر
نمک دریا2 قاشق غذاخوری
شیره انگور یا شیره خرما2 استکان

مراحل دستور تهیه سیر ترشی

1. برای درست کردن سیر ترشی، ابتدا پوست اضافی و خشک سیرها را می گیریم تا جایی که حبه های سیر مشخص باشد. بعد ته سیرها را تمیز می کنیم و همه آنها را توی ظرف پر از آب می ریزیم تا حدود یک ساعت در آب بمانند و خیس شوند.

2. بعد از یک ساعت خیس خوردن، سیرها را از آب درمی آوریم و روی پارچه ای می ریزیم تا حدود یکی دو روز بماند و کامل خشک شوند.

3. در ادامه در یک قابلمه سرکه می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا با حرارت بالا به جوش بیاید. بعد از جوشیدن، نمک را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا نمک کامل در سرکه حل شود.

4. سپس سیرهای خشک شده را به سرکه در حال جوش اضافه می کنیم و حدود یک ربع صبر می کنیم تا سیرها در سرکه بجوشند و کمی نرم شوند. فقط دقت داشته باشید که سیرها زیاد نرم نشوند. چون در این صورت خیلی زود خراب می شوند.

5. وقتی که سیرها به اندازه لازم پخته و نرم شدند، شیره انگور یا شیره خرما را اضافه می کنیم و بعد از چند دقیقه جوشیدن حرارت را خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا سیر ترشی کاملا خنک شود.

6. در انتها وقتی سیر ترشی کامل خنک شد، آن را در ظرف های شیشه های می ریزیم. برای این کار، ابتدا با یک قاشق به آرامی بوته سیرها را در ظرف روی هم می چینیم و در آخر از مخلوط سرکه و شیره روی سیرها می ریزیم. تا جایی که ظرف کامل پر شود.

7. درب ظرف ها را محکم می بندیم و در جای تاریک و خنک قرار می دهیم تا یک روز بماند و برسد. البته سیر ترشی هرچه بیشتر بماند، بیشتر می رسد و خوشمزه تر می شود.

منبع : ترشی سیر 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر