۱۳۹۸ مهر ۱۵, دوشنبه

طرز تهیه آش کلم برگ تبریز خوشمزه در خانه

دستور پخت آش کلم برگ تبریز مرحله به مرحله
آش کلم برگ تبریز همانند آش کلم قمری یکی دیگر از انواع آش های خوشمزه و محلی ایرانیان می باشد و مواد اصلی آن حبوبات، سبزی و کلم برگ می باشد. اگر از درست کردن آش های تکراری خسته شده اید ما به شما پیشنهاد می کنیم همین الان دست به کار شوید و آش کلم برگ را به سبک و روش تبریزی ها درست کنید.
به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن آش کلم آشنایی ندارید، ما طرز تهیه و پخت این آش خوشمزه را به سبک و روش تبریزی ها آماده کرده ایم و شما با این آموزش آشپزی خانگی بارونک می توانید این آش خوشمزه را به تنهایی در منزل به صورت مرحله به مرحله درست کنید. در ادامه با طرز تهیه آش کلم برگ با سایت بارونک همراه باشید.
طرز تهیه آش کدو حلوایی خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه آش کدو حلوایی خوشمزه و مجلسی
آش کدو حلوایی یا همان قلیه کدو حلوایی جزو غذاهای خوشمزه و عالی ...
مواد لازم آش کلم برگ 4 تا 5 نفر
نخود نصف پیمانه
لوبیا چیتی نصف پیمانه
بلغور نصف پیمانه
برنج نصف پیمانه
کلم برگ یک عدد کوچک
هویج 2 عدد متوسط
سبزی آش شامل تره ، جعفری، گشنیز ، اسفناج 2 پیمانه خرد شده
پیاز 2 عدد بزرگ
زردچوبه ، نمک وفلفل به میزان لازم
کشک و پیاز داغ به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت آش کلم برگ تبریز
1. برای درست کردن آش کلم برگ خوشمزه ابتدا نخود و لوبیا چیتی و بلغور را از شب قبل خیس می کنیم و چند باری هم آب آن ها را عوض می کنیم تا نفخ شان برود. توجه کنید در صورتی که لوبیا چیتی نداشتید می توانید از لوبیا قرمز هم استفاده کنید.
طرز تهیه آش گندم یزدی
طرز تهیه آش گندم یزدی
آش گندم یزدی بیشتر در ماه های محرم و صفر پخته می شود و به همین ...
2. برای شروع نخود را زودتر از حبوبات دیگر در یک قابلمه با مقداری آب روی حرارت می گذاریم تا بپزد. بعد از اینکه کمی نیم پز شد، لوبیا را اضافه می کنیم و وقتی لوبیا هم نیم پز شد بلغور را اضافه می کنیم. (بلغور خیس خورده زودتر می پزد) فراموش نکنید حتما درب قابلمه را باید نصفه بزارید. چون ممکن است سر برود و همه جا را کثیف کند.
3. بعد از اینکه بلغور هم پخت، برنج را اضافه می کنیم. همچنین بعد از اینکه برنج باز شد، کلم برگ خرد شده را اضافه می کنم. سپس هویج نگینی خرد شده را اضافه می کنیم. بعد از اینکه این مواد کمی پختند، سبزی آش را اضافه می کنیم و صبر می کنیم آش با حرارت ملایم بپزد و به خوبی جا بیفتد.
4. در این مرحله پیازها را خلالی خرد می کنیم و سرخ می کنیم. کمی هم زردچوبه اضافه می کنیم و بعد نصف پیازها را به آش اضافه می کنیم. سپس نمک و فلفل آش را اندازه می گیریم و صبر می کنیم تا آش بپزد.

5. بعد از اینکه آش کلم برگ تبریزی ما به خوبی پخت، حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و آش را در ظرف سرو می کشیم و با باقی مانده پیاز داغ، نعنا داغ و کشک تزیین می کنیم و بعد سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این آش کلم برگ خوشمزه لذت ببرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر