۱۳۹۸ مهر ۱۵, دوشنبه

طرز تهیه شیرینی تاتلی شانه ای خوشمزه در خانه

دستور پخت شیرینی تاتلی شانه ای
شیرینی تاتلی شانه ای از شیرینی های ترد و خوشمزه ای است که به راحتی و آسانی در کم ترین زمان تهیه می شود. تاتلی شانه ای ترکیه ای بافت نرم و عالی دارد و با کمی تفاوت شبیه شیرینی باقلوا است. کسانی که عاشق درست کردن شیرینی، کیک و دسر خانگی هستند و دوست دارند با شیرینی های خانگی خود از مهمانانشان پذیرایی کنند، می توانند این تاتلی خوشمزه و مجلسی را در منزل درست کنند و لذت ببرند.
به هر حال اگر با طرز تهیه شیرینی تاتلی شانه ای آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه شیرینی تاتلی شانه ای را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده شیرینی پزی، به راحتی در منزل این تاتلی شانه ای خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.
طرز تهیه براونی شکلاتی خوشمزه
طرز تهیه براونی شکلاتی خوشمزه
براونی شکلاتی یک نوع کیک شکلاتی خوشمزه و مخصوص می باشد و در مقایسه ...
مواد لازم شیرینی تاتلی شانه ای
کره یا مارگارین به دمای محیط رسیده ۱۵۰ گرم
تخم مرغ 1 عدد
سفیده تخم مرغ 1 عدد
زرده 1 عدد
پودر شکر 2 قاشق غذاخوری
آرد سمولینا 1 قاشق غذاخوری
پودر نارگیل 1 قاشق غذاخوری
ماست 1 قاشق غذاخوری
بکینگ پودر ۱۰ گرم
وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
آرد دو الی دو و نیم پیمانه
پودر پسته به میزان دلخواه
گردوی خرد شده به میزان دلخواه
پودرهل به میزان دلخواه
بادام برای تزیین
مواد لازم برای شربت شیرینی تاتلی شانه ای
شکر 2 لیوان
آب 2 لیوان
گلاب یک چهارم پیمانه
آبلیمو 1 قاشق چای خوری
زعفران به میزان دلخواه
دستور تهیه شیرینی تاتلی شانه ای
1. برای درست کردن این شیرینی تاتلی شانه ای، ابتدا شربت را درست می کنیم و کنار می گذاریم. برای این کار، ابتدا شکر و آب را روی حرارت می گذاریم تا به جوش بیاید. وقتی به جوش آمد، صبر می کنیم تا حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه کامل بجوشد.
طرز تهیه شیرینی رولت خامه ای مجلسی
طرز تهیه شیرینی رولت خامه ای مجلسی
رولت خامه ای از شیرینی های خوشمزه و فوق العاده ای است که بدون شک ...
2. بعد آبلیمو، زعفران و گلاب را به آن اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر می جوشانیم و از روی حرارت برمی داریم و کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود.
3. در ادامه در یک کاسه یک تخم مرغ کامل و یک سفیده تخم مرغ، کره، پودر قند، آرد سمولینا، پودر نارگیل و ماست را می ریزیم و آنقدر با همزن می زنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شود.
4. بعد مخلوط آرد و بکینگ پودر را الک می کنیم و کم کم به مواد بالا اضافه می کنیم. آرد را تا جایی به مواد اضافه می کنیم که خمیر به دست نچسبد. ممکن است آرد بیشتر یا کمتر از دو و نیم پیمانه مصرف شود. پس باید با احتیاط آرد را اضافه کنیم.
5. وقتی خمیر آماده شد، یک شانه نو و تمیز تهیه می کنیم و از خمیر آماده شده در اندازه های ۲۰ گرم برمی داریم و روی قسمت دندانه درشت شانه پهن می کنیم.
6. سپس وسط خمیر گردوی خرد شده و پودر هل می ریزیم و لبه های خمیر را به هم می چسبانیم. به طوری که پودر گردو و هل لای خمیر بماند. خمیر را به آرامی از شانه جدا می کنیم و دو طرف آن را به حالت گرد به هم می چسبانیم.
طرز تهیه کنجد عسلی خوشمزه مرحله به مرحله
طرز تهیه کنجد عسلی خوشمزه مرحله به مرحله
کنجد عسلی یکی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفداری است که درست کردنش ...
7. در انتها شیرینی های آماده شده را در سینی فر می چینیم و روی آنها را با زرده ی تخم مرغ رومال می کنیم. بعد روی هر کدام از شیرینی ها 1 عدد بادام می گذاریم.
وقتی تمام شد، سینی را داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه می گذاریم تا تاتلی ها بپزد. توجه کنید وقتی روی شیرینی ها طلایی شد، در این صورت شیرینی های ما آماده است.
8. بعد از پخته شدن شیرینی ها، سینی را از فر خارج می کنیم و شربت خنک را روی شیرینی های داغ می ریزیم و به مدت 2 ساعت اجازه می دهیم بماند تا شیرینی ها خنک شود و شربت را جذب کند. در آخر شیرینی ها را با پودر پسته تزیین می کنیم.
9. امیدواریم از خوردن این شیرینی تاتلی شانه ای خوشمزه و مجلسی لذت ببرید. برای دیدن سایر آموزش های شیرینی پزی سایت بارونک بر روی طرز تهیه شیرینی خانگی کلیک کنید.
طرز تهیه بامیه بازاری و خوشمزه در منزل
طرز تهیه بامیه بازاری و خوشمزه در منزل
بامیه و زولبیا از شیرینی های مخصوص ماه مبارک رمضان است که بسیار خوشمزه ...
نکات پخت شیرینی تاتلی شانه ای
می توانید با ذائقه خود، داخل شربت شیرعسل، عسل یا عرق هل استفاده کنید که طعم خوشمزه و متفاوت تری دارد.

توجه داشته باشید که زمان پخت این شیرینی بسته به درجه ی فر متفاوت هست. پس مراقب باشید روی شرینی ها نسوزد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر