۱۳۹۸ مهر ۱۵, دوشنبه

طرز تهیه استیک گوشت خوشمزه و مجلسی در منزل

دستور پخت خوراک استیک گوشت با گوشت گوساله و گوسفندی در خانه
استیک گوشت جزو خوراک های خوشمزه و عالی است. شاید درست کردن این استیک به ظاهر سخت و دشوار باشد اما با دانستن نکات ضروری و کمی خوصله می توانید یک استیک گوشت فوق العاده در منزل تهیه کنید. با اینکه درست کردن استیک گوشت زمان زیادی لازم دارد، اما شما می توانید با برش های نازک مقدار کمی گوشت استفاده کنید و با اضافه کردن کمی سبزیجات یک استیک گوشت مناسب و مقوی تهیه کنید.
شما می توانید استیک گوشت را با گوشت گوساله یا گوسفندی و حتی گوشت مرغ هم درست کنید.
به هر حال اگر با طرز تهیه خوراک استیک گوشت آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی ایرانی بارونک مواد لازم و دستور تهیه خوراک استیک را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این خوراک استیک خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله در منزل درست کنید.
طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با گوشت
طرز تهیه خوراک لوبیا سبز با گوشت
خوراک لوبیا سبز یک غذای خوشمزه و عالی است که به راحتی قابل تهیه ...
مواد لازم برای تهیه خوراک استیک
گوشت ران گوساله یا گوسفند ۱ کیلوگرم
کره ۲ قاشق غذاخوری
سس خردل ۱ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
هویج ۲ عدد
سیر ۴ حبه
گوجه گیلاسی ۱۰ عدد
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
پودرگشنیز و پودر آویشن به مقدار لازم
دستور تهیه و پخت خوراک استیک
1. برای درست کردن خوراک استیک گوشت خوشمزه، ابتدا گوشت را در اندازه های بزرگ و پهن ورقه ای برش می دهیم و کنار می گذاریم. بعد در یک ظرف کره، سس خردل، نمک، فلفل، پودرگشنیز و آویشن را مخلوط می کنیم.
دستور پخت فلافل اهوازی خوشمزه
دستور پخت فلافل اهوازی خوشمزه
فلافل از غذاهای خوشمزه جنوب کشورمون می باشد و بسیار محبوب ...
2. بعد گوشت های خرد شده را به مواد بالا آغشته می کنیم و روی آن را با نایلون می پوشانیم و یک شب تا صبح داخل یخچال قرار می دهیم تا مزه دار شود.
3. در ادامه پیاز را نگینی خرد می کنیم و در یک ماهیتابه با مقداری روغن تفت می دهیم تا سبک و نرم شود. بعد سیر را می ریزیم و در آخر هویج را اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم. مقداری هم نمک و فلفل می زنیم.
4. حالا روی گوشت های ورقه ای را با مخلوط پیاز و هویج سرخ شده پر کرده و گوشت را رول می کنیم. وقتی همه استیک ها را رول کردیم، کف ظرف فر را کمی با روغن چرب می کنیم و استیک ها را در ظرف می چینیم.
5. در انتها گوجه ها را هم روی گوشت ها می گذاریم و سینی را در داخل فر با توجه به نوع گوشت با دمای ۱۸۰ درجه یک ساعت تا یک ساعت و نیم قرار می دهیم تا پخته شود. روی استیک ها را به اختیار می توانید سس مایونز بزنید و یا با قارچ ورقه ای شده پر کنید.

6. وقتی استیک ها پخته شد، آنها را از فر در می آوریم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این خوراک استیک خوشمزه لذت ببرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر