۱۳۹۸ اردیبهشت ۱۵, یکشنبه

طرز تهیه سوپ ماهی با گوجه فرنگی و سیب زمینی

طرز تهیه و پخت ماهی سالمون خوشمزه و مجلسی
سوپ ماهی از سوپ های خوشمزه و بین المللی است و در کشورهای زیادی همچون ترکیه بسیار پرطرفدار است. سوپ ماهی با ماهی سالمون درست می شود و برعکس سوپ های دیگر به عنوان یک وعده غذایی کامل با نان کروتن سرو می شود.
سوپ ماهی جزو آن دسته از سوپ هایی می باشد که با دستورات مختلفی طبخ می شود. برای مثال برخی از افراد این سوپ را با کره و جو و مواد دیگر درست می کنند اما من همیشه سوپ ماهی را با گوجه فرنگی، هویج، پیاز، ماهی سالمون، سیب زمینی، برنج، تخم مرغ و سبزیجات تازه درست می کنم و بسیار خوشمزه می شود. البته شما می توانید از ماهی دیگر نظیر ماهی قزل آلا یا کپور ... هم استفاده کنید.
به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سوپ ماهی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم سوپ ماهی را آماده کرده ایم و شما به تنهایی با این دستور آشپزی می توانید سوپ ماهی خوشمزه و مجلسی درست کنید.
طرز تهیه سوپ دال عدس مجلسی
طرز تهیه سوپ دال عدس مجلسی
سوپ دال عدس یا سوپ عدس قرمز از خوشمزه ترین و مقوی ترین سوپ ها ...
مواد لازم سوپ ماهی و گوجه فرنگی
ماهی سالمون یا قزل آلا 1 کیلو گرم
گوجه فرنگی 4 عدد
زعفران دم کرده یک سوم قاشق چای خوری
کرفس 1 عدد
هویج 4 عدد
پیاز 2 عدد
سیب زمینی 2 عدد
برنج یک دوم پیمانه
جعفری خرد شده 1 قاشق غذا خوری
تخم مرغ 2 عدد
آب لیمو 3 قاشق غذا خوری
نمک و ادویه به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت سوپ ماهی و گوجه فرنگی
1. برای شروع ابتدا ماهی را کاملاً پاک می کنیم، فلس های آن را می گیریم و خوب می شوییم تا حالت لزجی ماهی پاک شود. سپس در یک ظرف پیازها را پوست می گیریم و با رنده بسیار ریز، رنده می کنیم. بعد سیب زمینی ها و هویج ها را خوب می شوییم و به شکل نگینی و ریز خرد می کنیم. اگرهویج ها سالم باشند و خوب شسته شوند، میتوانیم هویج ها را با پوست استفاده کنیم. در ادامه کرفس را به تکه های کوچک خرد می کنیم و بعد گوجه فرنگی ها را نیز رنده می کنیم.
2. حالا ماهی را در یک قابلمه بزرگ می گذاریم و پیاز رنده شده و جعفری ریز خرد شده را روی ماهی می ریزیم و روی آن به اندازه دلخواه نمک می پاشیم. بعد مقداری آب به قابلمه اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم می گذاریم و صبرمی کنیم خوب بپزد.
طرز تهیه سوپ سیب زمینی با هویج
طرز تهیه سوپ سیب زمینی با هویج
سوپ سیب زمینی همانند سوپ پیاز یک سوپ خوشمزه وعالی است که ...
3. بعد از اینکه ماهی پخت، آن را از قابلمه خارج می کنیم و گوجه فرنگی، هویج، سیب زمینی و برنج را به قابلمه می ریزیم و صبر می کنیم تا آنقدر بجوشد که همه مواد له شود و سوپ تقریباً ژله مانند شود.
4. حالا ماهی پخته شده را کاملا باز می کنیم و استخوان هایش را جدا می کنیم و تکه تکه می کنیم. برنج و سبزیجات داخل قابلمه را از صافی رد می کنیم تا کاملا یکدست شود و همراه با تکه های ماهی داخل قابلمه می ریزیم و به مقدار لازم نمک و ادویه به آن اضافه می کنیم و به مدت 5 دقیقه روی حرارت می گذاریم.
5. در انتها قبل از برداشتن قابلمه از روی حرارت آبلیمو و تخم مرغ را در یک کاسه هم می زنیم و سپس مقداری از سوپ را برمی داریم و به کاسه تخم مرغ و آب لیمو اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. سپس آن را دوباره داخل قابلمه می ریزیم و خوب هم می زنیم.
6. سپس زعفران دم کرده را هم به سوپ اضافه می کنیم وهم می زنیم تا مواد کاملا طعم و رنگ زعفران را به خود بگیرد. سوپ را بعد از 3 دقیقه از روی حرارت برمی داریم. سوپ ماهی آماده شده را در ظرفی می کشیم و سرو می کنیم. امید واریم از خوردن این سوپ ماهی خوشمزه و لذیذ لذت ببرید.

همچنین ببینید :

طرز تهیه سوپ شلغم خوشمزه با مرغ
طرز تهیه سوپ شلغم خوشمزه با مرغسوپ شلغم از سوپ های خوشمزه و پرطرفدار است و بیشتر در فصولی ..

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر