۱۳۹۹ دی ۶, شنبه

آموزش آسان طرز تهیه بادمجان پلو یک غذای خوشمزه و مجلسی

 آموزش آسان طرز تهیه بادمجان پلو یک غذای خوشمزه و مجلسی


طرز تهیه بادمجان پلو خوشمزه و مجلسی به روش قزوینی و شیرازی در منزل
آیا فوت و فن درست کردن بادمجان پلو را پلدید؟ آیا می دانید این غذای چقدر خوشمزه است؟بادمجان پلو یکی دیگر از پلوهای ترکیبی است که فوق العاده خوشمزه و متفاوت از پلوهای دیگر است. همانطور که می دانید بادمجون يكى از مواد غذايى پرطرفداری است که به هر غذايى که اضافه شود، خوشمزه تر و خوش طعم تر می شود.

بادمجان پلو از غذاهای معروف قزوين است که درست کردن آن هم بسیار راحت و آسان است. امیدوارم یک بار هم که شده این غذای خوشمزه را امتحان کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.مطمئنا عاشق این پلوی خوشمزه می شوید. در ادامه با آموزش ساده آشپزی طرز تهیه بادمجان پلو با مجله بارونک همراه باشید.


مواد لازم بادمجان پلو برای 4 نفر
برنج  4 پيمانه
بادمجان متوسط 4 عدد
گوشت چرخ كرده  300 گرم
گوجه فرنگی  3 عدد
پياز 1 عدد
رب گوجه فرنگی  2 قاشق غذاخورى
پودر سير  1 قاشق چايخورى
روغن  به مقدار لازم
نمك و فلفل  به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم
مراحل تهیه بادمجان پلو در سایت هوای بارانی

1. برای درست کردن این غذا، ابتدا برنج را شسته و با مقداری آب و نمک در یک ظرف خیس می کنیم. بعد بادمجان ها را پوست می گیریم و به شکل حلقه ای برش می زنیم. بعد روی آنها مقداری نمك مي زنيم و یک ساعت کنار می گذاریم تا تلخی آنها از بین برود.

2. بعد از یک ساعت بادمجان ها را می شوریم و در سبد می ریزیم تا آب آنها کشیده شود. حالا در یک ماهیتابه مقداری روغن را داغ می کنیم و بادمجان ها را در روغن سرخ می کنیم. مقداری هم نمک و زردچوبه می زنیم تا بادمجان ها خوش رنگ شود.

3. سپس نوبت تفت دادن پيازهاى خرد شده است. در یک تابه دیگر پیازهای نگینی خرد شده را با مقداری روغن تفت می دهیم تا سبک شود. مقداری هم نمک و زردچوبه می ریزیم تا پیازداغ طلايى شود. بعد هم گوشت چرخ كرده را اضافه ميكنيم.

4. وقت گوشت راهم کامل تفت دادیم و تغییر رنگ داد، نمک، فلفل، پودر سير و رب را هم اضافه می کنیم وهمه مواد را خوب مخلوط می کنیم تا طعم ادویه ها توى غذا آزاد شود.

5. در انتها هم گوجه ها را نگینی بزرگ خرد مي كنيم و به موادمان اضافه مي كنيم و صبر می کنیم تا همه ى مواد خوب بپزد و آب گوجه ها كشيده شود.

6. حالا در يک قابلمه آب را می جوشانیم و برنج خیس شده را می ریزیم تا با حرارت بالا بجوشد و نرم شود. وقتی برنج نيم پز شده، آن را آبكش مي كنيم.

7. كف قابلمه را روغن مي ريزيم و براى ته ديگ، نان یا سيب زمينى ورق شده مي چينيم. بعد به صورت لايه لايه از برنج، بادمجان سرخ شده و ملات گوشت چرخ كرده در قابلمه می ریزیم. وقتی تمام شد، دمکنی و در قابلمه را می گذاریم تا پلوی ما با حرارت ملایم دم بکشد.

8. بعد از آماده شدن، بادمجان پلو خوشمزه را در دیس می کشسیم و با سبزی تازه سرو می کنیم. نوش جان

نکات پخت بادمچان پلو

برای اينكه موقع سرخ کردن بادمجان ها جذب روغن نداشته باشد، در ابتدا روغن زياد بريزيد تا بادمجان ها در روغن داغ غوطه ور شود.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر