۱۳۹۹ دی ۶, شنبه

طرز تهیه دسر مجلسی پالدا معروف ترین دسر تبریزی

 طرز تهیه دسر مجلسی پالدا معروف ترین دسر تبریزی

آیا تا به حال طعم و مزه این دسر تبریزی را امتحان کرده اید؟ آیا می دانید پالدا معروف ترین دسر شهر تبریز می باشد؟

دستور تهیه پالدا

دسر پالدا از دسرهای سنتی و معروف تبریزی می باشد و این دسر از ترکیب شیر، شکر و نشاسته درسته می شود. می توانید این دسر را با شکر و یا دوشاب و در انواع طعم های ساده و یا زعفرانی درست کنید.

طعم دسر پالدا شبیه به مسقطی است و بافت آن همانند کاستارد نرم است. برای پخت این دسر خوشمزه و لذیذ اگر می خواهید به بافت و طعم مورد نظر برسد، باید عجله نکنید و آن را روی حرارت ملایم و در زمان طولانی آماده کنید.

به هر حال در این آموزش تهیه انواع دسر های مجلسی، مواد لازم و طرز تهیه دسر پالدا را آماده کرده ایم که در ادامه مشاهده می 

کنید.

مواد لازم دسر پالدا
نشاسته  یک دوم پیمانه
شیر 1 پیمانه
شکر  سه چهارم پیمانه
آب  4 پیمانه
گلاب  یک دوم پیمانه
مراحل تهیه دسر پالدا

1. برای تهیه دسر پالدا در منزل، ابتدا نشاسته را در شیر سرد می ریزیم و آنقدر با همزن دستی یا چنگال هم می زنیم تا نشاسته کاملا در شیر حل شود.

2. بعد 4 پیمانه آب را داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا به جوش بیاید. وقتی آب به جوش آمد و در حال جوشیدن بود، حرارت را متوسط می کنیم و مخلوط شیر و نشاسته حل شده را داخل قابلمه آب جوش می ریزیم.

3. سپس کم کم شیر را اضافه کرده و همزمان مواد داخل قابلمه را هم می زنیم تا شیر و نشاسته حل شده بریده نشود. توجه داشته باشید که باید مواد حتما در یک جهت هم زده شود و حرارت هم ملایم باشد.

4. به همین ترتیب مواد را هم می زنیم تا با هم مخلوط شده و شروع به گرم شدن کنند. بعد از حدود 10 الی 15 دقیقه مواد به حالت جوش می رسد و بخار از آن بلند می شود. حتما دقت کنید که در تمام این مدت باید مواد را هم بزنید.

5. وقتی مواد دسر به این مرحله رسید، شکر را اضافه می کنیم و مجدد هم زدن را ادامه می دهیم تا شکر کاملا حل شود و دسر شروع به غلیظ شدن کند.

6. وقتی پالدا به غلظت فرنی رسید، گلاب را اضافه می کنیم و دسر را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شود. بلافاصله حرارت را خاموش می کنیم.

7. اگر می خواهید دسرتان را قالبی درست کنید، بلافاصله آن را در حالت گرم به قالب چرب شده بریزید. وگرنه پالدا را در ظرفهای تک نفره می ریزیم و در دمای محیط حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم صبر می کنیم تا دسر کمی از حرارت بیفتد.

8. سپس دسرهای خنک شده را داخل یخچال می گذاریم و حداقل سه ساعت داخل یخچال بماند تا خنک شود. بعد هم روی دسرها را با پودر پسته یا گل محمدی خشک شده تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این دسر پالدای خوشمزه لذت ببرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر