۱۳۹۷ آذر ۱۷, شنبه

طرز تهیه سالاد تن ماهی

دستور تهیه سالاد تن ماهی با سیب زمینی ، پیازچه و خیارشور
سالاد تن ماهی یکی از سالاد خوشمزه و محبوب می باشد و مواد اصلی این سالاد ، تن ماهی ، سیب زمینی ، خیارشور و پیازچه می باشد. برای سالاد تن ماهی معمولا از سس مایونز به همراه مقداری ماست خامه ای یا ماست موسیر استفاده می کنند.
به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سالاد تن ماهی آشنایی ندارید ما در این پست آموزش آشپزی بارونک ، طرز تهیه سالاد تن ماهی به همراه مواد لازم آن برای 4 نفر آماده کرده ایم که در صورت تمایل می توانید با این آموزش آشپزی ، همانند یک آشپز حرفه ای سالاد تن ماهی خوشمزه و عالی درست کنید.
طرز تهیه سالاد سزار خوشمزه
طرز تهیه سالاد سزار خوشمزه
سالاد سزار از سالاد های مجلسی و بسیار معروف ایتالیایی است که ...
مواد لازم سالاد تن ماهی
تن ماهی 1 عدد
سیب زمینی 2 عدد
پیازچه 7 عدد
خیارشو خرد شده نصف لیوان
شوید و جعفری خرد شده نصف لیوان
قوطی سبزیجات (نخود فرنگی ، ذرت و هویج ) 1 عدد
سس مایونز به میزان لازم
آبلیمو ترش به میزان لازم
فلفل و نمک به میزان لازم
مراحل تهیه سالاد تن ماهی
1. ابتدا سیب زمینی ها را به صورت آبپز می پزیم و وقتی کاملا خنک شدند آن ها را به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. سپس پیازچه ها را به صورت ظریف خرد می کنیم. (من از قسمت سبز پیازچه ها استفاده کردم)
2. تن ماهی را در یک قابلمه به همراه مقداری آب روی حرارت قرار می دهیم تا به مدت 20 دقیقه بجوشد و بپزد. بعد از خنک شدن ، درب تن ماهی را باز می کنیم و روغنش را جدا می کنیم. خیارشور را هم به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم و در انتها شوید و جعفری را هم به صورت ریز خرد می کنیم.
3. پس از آماده کردن مواد سالاد حالا آن ها را باهم مخلوط می کنیم برای این کار در یک ظرف مناسب ، سیب زمینی خرده شده را به همراه پیازچه های خرد شده و تن ماهی باهم مخلوط می کنیم. سپس خیارشور را که از قبل به صورت نگینی خرد کردیم به همراه قوطی سبزیجات ، جعفری و شوید خرد شده اضافه می کنیم. در انتها مقداری آبلیمو ترش تازه + نمک و فلفل اضافه می کنیم و دوباره همه مواد را به آرامی مخلوط می کنیم.
4. در این مرحله از طرز تهیه سالاد تن ماهی ، باید سس سالاد را اضافه کنیم برای این کار 2 قاشق غذاخوری سس مایونز را به همراه 1 قاشق غذاخوری ماست خامه ای یا ماست موسیر در یک کاسه مخلوط می کنیم و سپس آن را به ظرف سالاد اضافه می کنیم و تمامی مواد را به آرامی باهم مخلوط می کنیم. البته مقدار سس کاملا سلیقه ای است و شما می توانید این سالاد تن ماهی را با مقدار سس خیلی کم و به صورت رژیمی درست کنید. امیداوریم از خوردن این سالاد خوشمزه و لذیذ لذت ببرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر