۱۳۹۹ مهر ۱۴, دوشنبه

آموزش تهیه فوری خوراک تن ماهی با سیب زمینی

طرز تهیه خوراک تن ماهی با سیب زمینی خوشمزه و مجلسی در منزل، khorak-tonemahi-sibzamini
دستور کامل طرز تهیه خوراک تن ماهی با سیب زمینی
آیا می دانید ماهی چقدر برای سلامتی مفید است؟ پس چرا از ماهی در برنامه غذایی خود به اندازه گوشت گاو یا گوسفند حمایت نمی کنید.
به هر حال ما در این آموزش اشپزی سایت هوای بارانی طرز تهیه کامل خوراک لوبیا با سیب زمینی را آماده کرده ایم که در ادامه مشاهده می کنید.


مواد لازم خوراک تن ماهی و سیب زمینی
تن ماهی  1 قوطی
سیب زمینی  1 عدد بزرگ
پیاز 1 عدد
رب گوجه فرنگی  1 قاشق غذاخوری
جعفری پاک کرده تقریبا دو مشت
فلفل دلمه ای 2 قاشق غذاخوری
نمک و زردچوجه  به مقدار لازم
فلفل سیاه و دارچین  به مقدار لازم
مراحل تهیه خوراک تن ماهی با سیب زمینی

1. برای درست کردن خوراک تن ماهی با سیب زمینی، ابتدا تن ماهی را قبل از باز کردن حتما 20 دقیقه در آب جوش می جوشانیم تا خامی آن برطرف شود.

2. سیب زمینی را پوست گرفته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و با مقداری روغن داغ شده در یک ماهی تابه تفت می دهیم تا سرخ شود.مقداری هم نمک و زردچوبه می زنیم تا سیب زمینی ها خوش رنگ شود.

3. وقتی سیب زمینی سرخ شد، آن را از تابه جمع می کنیم و پیاز نگینی خرد شده را در تابه تفت می دهیم. وقتی پیاز کمی نرم شد، فلفل دلمه ای را که خیلی ریز خرد کرده ایم ، به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا به همراه پیاز سرخ شود.

4. وقتی خوب سرخ شدند، تن ماهی را اضافه می کنیم و حدود دو سه دقیقه تفت می دهیم. بعد رب را اضافه کرده و صبر می کنیم تا رب کمی تفت بخورد و رنگ باز کند.

5. در انتها جعفری خرد شده، فلفل سیاه و دارچین را هم به تابه می ریزیم و بعد از یک دقیقه تفت دادن، سیب زمینی را هم اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شود و خیلی زود حرارت را خاموش می کنیم.

6. خوراک خوشمزه تن ماهی با سیب زمینی را در ظرف می کشیم و با خیارشور و سبزی تازه تزیین می کنیم. این خوراک خوشمزه را می توانید همراه با نان سرو کنید.

نکات پخت خوراک تن ماهی و سیب زمینی

برای تهیه هر نوع خوراک و غذایی با تن ماهی حتما قبل از باز کردن قوطی آن را بیست دقیقه در آب جوش بجوشانید.

برای گرفتن سردی ماهی از فلفل سیاه و زیره سیاه در ادویه هاتون استفاده کنید.

همچنین ببینید : 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر