۱۳۹۸ تیر ۲۰, پنجشنبه

طرز تهیه شیرینی دست پیچ خرمایی خوشمزه و مجلسی در خانه

دستور پخت شیرینی دست پیچ خرما در منزل
شیرینی دست پیچ خرمایی جزو شیرینی های خوشمزه و عالی است و نوع جدیدی برای درست کردن یک شیرینی خوشمزه با خرما و گردو است. این شیرینی خرمایی به خاطر خرما و گردو بسیار مقوی است و برای یک میان وعده مقوی و ماه رمضان مناسب است.
به هرحال اگر با طرز تهیه شیرینی خرمایی آشنایی ندارید، ما در این آموزش شیرینی پزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه شیرینی خرمایی را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این شیرینی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید و برای پذیرایی از مهمان های خود آن را سرو کنید.
طرز تهیه بامیه بازاری خوشمزه در منزل
طرز تهیه بامیه بازاری خوشمزه در منزل
بامیه و زولبیا از شیرینی های مخصوص ماه مبارک رمضان است که بسیار ...
مواد لازم خمیر شیرینی دست پیچ خرمایی
آرد 2 و نیم پیمانه
تخم مرغ  1 عدد
کره  50 گرم
بیکینگ پودر  1 قاشق چای خوری
وانیل  یک چهارم قاشق چای خوری
شیر  8 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده  2 قاشق غذاخوری
 
مواد میانی شیرینی دست پیچ خرمایی
خرما  20 عدد
گردو  12 عدد
کنجد  3 قاشق غذاخوری
پودر هل  1 قاشق مرباخوری
دارچین 1 قاشق چای خوری
گلاب  1 قاشق غذاخوری (اختیاری)
مراحل تهیه شیرینی دست پیچ خرمایی
1. برای مواد میانی شیرینی، ابتدا خرما و گردو را داخل مخلوط کن می ریزیم و میکس می کنیم. بعد کنجد، پودر هل و دارچین را هم به مخلوط گردو و خرما اضافه می کنیم و کنار می گذاریم. در صورت تمایل می توانید یک قاشق گلاب هم اضافه کنید.
2. در ادامه برای تهیه خمیر، ابتدا در یک ظرف کره را آب می کنیم، بعد تخم مرغ، وانیل و زعفران را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم. سپس شیر را اضافه کرده و دوباره هم می زنیم.
طرز تهیه شیرینی لطیفه ای خوشمزه
طرز تهیه شیرینی لطیفه ای خوشمزه
شیرینی لطیفه یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین شیرینی های خامه ای ...
3. در یک ظرف دیگر، آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط می کنیم و کم کم به مواد خمیراضافه می کنیم تا خمیر لطیفی به دست بیاید. بعد خمیر آماده شده را داخل کیسه فریزر می گذاریم و نیم ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.
4. بعد از نیم ساعت، خمیر را از یخچال خارج می کنیم و روی سطح صاف به قطر 2 میلی متر با وردنه باز می کنیم و به شکلهای دلخواه برش می زنیم.
5. در انتها از مواد میانی به اندازه یک خرما برمی داریم و داخل خمیرهای برش خورده قرار می دهیم و به شکل دلخواه می پیچیم.
6. شیرینی های دست پیچ آماده شده را در سینی فر می چینیم و داخل فر با دمای 175 درجه که از قبل گرم شده، به مدت 20 تا 25 دقیقه می گذاریم تا بپزد.
نکات درست کردن شیرینی دست پیچ خرمایی
توجه کنید برای این شیرینی، خمیر را با تخم مرغ رومال نمی کنیم، چون سفت می شود و بعد از پخت می توانید روی آن عسل یا شیره بمالید و یا حتی با حلوا تزیین کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر