۱۳۹۸ تیر ۲۴, دوشنبه

طرز تهیه خورش ریواس به صورت خوشمزه در منزل

دستور تهیه و پخت خورش ریواس خوشمزه با تصویر مرحله به مرحله
خورش ریواس از جمله خورش های پرخاصیت و مفید محلسی مخصوصا استان کردستان است که به خاطر ریواس، عطر و طعم بی نظیر و فوق العاده ای دارد و جزو خورش های پرطرفدار و مقوی می باشد. همانطور که می دانید ریواس در فصل بهار موجود است، به همین خاطر این خورش یک غذای فصلی و بهاری محسوب می شود.
خورشت ریواس را اکثرا با گوشت گوسفند یا گوساله درست می کنند، اما برای تنوع بیشتر می توان با گوشت مرغ، بوقلمون و یا گوشت چرخ کرده هم درست کرد. حتی برخی افراد به این خورش مقداری هم کرفس اضافه می کنند که خوشمزه تر و خوش عطر می شود.
این خورش از غذاهای های محلی و معروف کردستان می باشد، اما در مناطق دیگر کشورمان هم آن را طبخ می کنند. همچنین در برخی شهرها خورش ریواس را با لپه و رب انار درست می کنند که در همه روش ها بسیار خوشمزه می شود.
به هر حال اگر با طرز تهیه خورش ریواس آشنایی ندارید، ما در این دستور آشپزی سایت بارونک، مواد لازم و طرز تهیه این خورش را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این خورش ریواس جاافتاده خوشمزه و عالی را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.
طرز تهیه خورش کنگر با گوشت گوسفندی
طرز تهیه خورش کنگر با گوشت گوسفندی
خورش کنگر از خورش های خوشمزه و پرطرفدار می باشد و به دلیل اینکه ...
مواد لازم خورش ریواس
گوشت خورشتی  ۴۰۰ گرم
ریواس  ۳۰۰ گرم
پیاز 1 عدد
نعنا و جعفری  ۲۰۰ گرم
نمک و زردچوبه به میزان لازم
فلفل سیاه و فلفل قرمز  به میزان لازم
روغن  به میزان لازم
مراحل تهیه و پخت خورش ریواس
1. برای درست کردن این خورش، ابتدا پیاز را نگینی خرد می کنیم و در یک قابلمه با مقداری روغن تفت می دهیم تا سبک شود. سپس گوشت را تکه تکه کرده و به قابلمه می ریزیم و با پیاز تفت می دهیم.
طرز تهیه خورش گوجه سبز مازندرانی خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه خورش گوجه سبز مازندرانی خوشمزه و مجلسی
خورش گوجه سبز جزو خورشت های خوشمزه و لذیذی است که به خاطر داشتن ...
2. وقتی گوشت کمی تفت خورد و تغییر رنگ داد، مقداری زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز می زنیم و حدود 2 لیوان آب جوش می ریزیم و صبر می کنیم تا گوشت با حرارت ملایم نیم پز شود.
3. در این فاصله نعنا و جعفری را شسته و ریز خرد می کنیم. ریواس را هم پوست گرفته و به اندازه های دو سانتی خرد می کنیم.
4. بعد در یک تابه ریواس خرد شده را حدود 3 دقیقه با کمی روغن تفت می دهیم تا کمی نرم شود، فقط زیاد تفت ندهید تا له نشود. سپس ریواس ها را از تابه جمع می کنیم و نعنا و جعفری خرد شده را به تابه می ریزیم و خیلی کم تفت می دهیم.
طرز تهیه و پخت خورش آلو اسفناج با گوشت
طرز تهیه و پخت خورش آلو اسفناج با گوشت
خورشت آلو اسفناج یکی از خوشمزه ترین و مجلسی ترین خورش های ایرانی است و ...
5. وقتی که گوشت نیم پز شد، سبزی تفت داده شده را به قابلمه گوشت اضافه می کنیم و مقداری هم نمک می زنیم و دوباره درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت به همراه سبزی کاملا بپزد.
6. در انتها حدود یک ربع آخر پخت، ریواس های تفت داده شده را به قابلمه خورش اضافه می کنیم تا 15 دقیقه بجوشد. بعد از یک ربع حرارت را خاموش می کنیم.
7. خورشت آماده شده را در ظرف سرو می کشیم و همراه با برنج کته یا برنج آبکش سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این خورش ریواس خوشمزه لذت ببرید.
طرز تهیه خورشت فسنجان با مرغ
طرز تهیه خورشت فسنجان با مرغ
خورش فسنجان از خوشمزه ترین و قدیمی ترین های خورشت ها می باشد و طرفدارن ...
نکات پخت خورش ریواس
سبزی خورش ریواس
برای سبزی خورش مقدار جعفری بیشتر از نعنا باشد و همچنین سعی کنید از ریواس ترش یا شیرین استفاده کنید، چون ریواس تلخ خورش را تلخ می کند.
گوشت خورش ریواس
خورش ریواس را با گوشت مرغ یا گوشت چرخ کرده هم می توانید درست کنید. همچنین برخی افراد برای این خورش از یک قاشق رب هم استفاده می کنند تا گوشت رنگی داشته باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر