۱۳۹۸ تیر ۲۴, دوشنبه

طرز تهیه نان چای قزوین به همراه مواد لازم برای 150 شیرینی

دستور تهیه نان چای قزوین خوشمزه و مجلسی 150 عدد
نان چای قزوین یک نوع شیرینی ترد و بیسکویت مانند است و از شیرینی های سنتی و معروف شهر قزوین می باشد. درسته که این نوع شیرینی مخصوص سرو با چایی می باشد اما بیشتر قزوینی ها این شیرینی ترد و خوشمزه را حتی برای عید نوروز هم درست می کنند.
اما شاید برایتان جالب باشید بدانید که چرا اسم این نوع شیرینی نان گذاشته شده است؟ در واقع دلیل اصلی این نامگذاری این است که به هنگام درست کردن این نوع شیرینی، نسبت آرد استفاده شده نسبت به بقیه مواد بسیار بیشتر می باشد و علاوه بر این کم شیرین بودن این نوع شیرینی باعث شده است که به جای لقب شیرینی از لقب نان چای قزوین استفاده شود.
به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن نان چای قزوین آشنایی ندارید، ما در این آموزش درست کردن انواع شیرینی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم نان چای قزوین را آماده کرده ایم تا شما به راحتی در منزل بتوانید این نوع شیرینی خوشمزه و مخصوص را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.
توجه کنید با این مقدار مواد لازم گفته شده بسته به نوع کاتر خود می توانید بین 140 تا 180 نان چای قزوین درست کنید. در ادامه با طرز تهیه و پخت نان چای قزوین با ما همراه باشید.
طرز تهیه شیرینی دست پیچ خرمایی خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه شیرینی دست پیچ خرمایی خوشمزه و مجلسی
شیرینی دست پیچ خرمایی جزو شیرینی های خوشمزه و عالی است و نوع ...
مواد لازم نان چای قزوین
آرد  500 گرم یا 3 لیوان پر + یک سوم لیوان
پودر قند 125 گرم یا 1 لیوان سرخالی
روغن جامد یا روغن صاف قنادی  250 گرم یا 1 لیوان پر
زرده تخم مرغ  2 عدد
ماست غلیظ و کم آب 90 گرم یا یک سوم لیوان
بیکینگ پودر  1 قاشق مرباخوری معمولی
پودر هل  1 قاشق مرباخوری
مواد لازم رومال نان چای قزوین
زرده تخم مرغ 1 عدد
ماست  1 قاشق چایخوری
زعفران دمکرده غلیظ نصف قاشق چایخوری
عسل یا شربت بار 1 قاشق چایخوری به دلخواه
مراحل تهیه و پخت نان چای قزوین
1. برای درست کردن این نوع شیرینی خوشمزه، ابتدا روغن و پودر قند را در یک ظرف می ریزیم و با دور تند همزن هم می زنیم تا کاملا سبک و روشن و حجیم تر شود. توجه کنید آرد و پودر قند را باید حتما الک کنید و اگر از روغن جامد استفاده می کنید، باید آن را قبل از استفاده صاف کنید.
طرز تهیه نون خامه ای خانگی خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه نون خامه ای خانگی خوشمزه و مجلسی
نون خامه ای از خوشمزه ترین و محبوب ترین شیرینی های خامه ای می باشد و ...
2. در ادامه زرده تخم مرغ ها و پودر هل را اضافه می کنیم و این بار به مدت دو دقیقه با دور تند همزن هم می زنیم. سپس در یک ظرف دیگر ماست و بیکینگ پودر را مخلوط می کنیم و به مدت یک دقیقه صبر می کنیم تا بیکینگ پودر فعال شود و بعد به مواد اصلی مان اضافه می کنیم و هم می زنیم تا موادمان یکدست شود.
3. سپس آرد را به آرامی و در چند مرحله اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم و در انتها با نوک انگشت خمیر را منسجم می کنیم. بعد روی خمیر را با نایلون می پوشانیم و به مدت 30 دقیقه در دمای محیط استراحت می دهیم تا خمیر به اصطلاح خودش را بگیرد.
4. بعد از 30 دقیقه خمیر را بر روی سطح میز کار و بین دو نایلون و به قطر نیم سانتی متر باز می کنیم و بعد کاتر می زنیم. می توانید به هر شکلی که دوست داشتید کاتر بزنید. حالا بر روی سینی شیرینی پزی کاغذ روغنی می اندازیم و خمیرهای کاتر زده را بر روی کف سینی شیرینی پزی می چینیم و روی شیرینی را رومال می کنیم و در صورت تمایل با پودر پسته یا کنجد تزیین می کنیم.
طرز تهیه شیرینی زبان خوشمزه با شهد
طرز تهیه شیرینی زبان خوشمزه با شهد
شیرینی زبان از سنتی ترین شیرینی های ایرانی می باشد و بسیار معروف است ...
5. حالا سینی را داخل فر از قبل گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد به مدت 20 تا 25 دقیقه قرار می دهیم تا شیرینی ها یا همان نای چای قزوین مان بپزد. برای گرم کردن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل روشن کنید و در صورتی که به فر دسترسی نداشتید، می توانید در فر دستساز یا تابه دو طرفه هم این شیرینی خوشمزه را درست کنید.
6. توجه کنید وقتی که کف شیرینی ها کمی تغییر رنگ داد و روی شیرینی ها طلایی شود، نان چای قزوین شما به طور کامل پخته است و مواظب باشید آن ها را نسوزانید. البته در صورت نیاز می توانید به مدت یکی دو دقیقه گریل کنید تا روی شیرینی طلایی تر شود. امیدواریم از خوردن این نان چای قزوین در کنار چایی داغ در یک عصرانه سرد لذت ببرید.
طرز تهیه شیرینی برنجی خوشمزه و مجلسی
طرز تهیه شیرینی برنجی خوشمزه و مجلسی
شیرینی برنجی از شیرینی های سنتی خوشمزه و سبک می باشد و می توانید ...
نکات پخت نان چای قزوین
نگهداری شیرینی نان چای قزوین
توجه کنید شما می توانید این نوع شیرینی یا همان نان چای قزوین را در ظرف دربسته و جای خنک به مدت طولانی نگهداری کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر