۱۳۹۸ تیر ۲۴, دوشنبه

طرز تهیه قارچ پلو خوشمزه و خوش طعم

دستور پخت قارچ پلو با مرغ ساده و خوشمزه با تصویر در منزل
قارچ پلو با مرغ جزو پلوهای خوشمزه و پرطرفدار است که امروزه درست کردن آن در بین خانواده های ایرانی و ترکیه ای باب شده است. همانطور که می دانید قارچ یک نوع خوراکی بسیار مقوی و مفید است و کالری و نمک کمی دارد و حاوی ویتامین D و املاح معدنی زیادی است. به همین خاطر استفاده از قارچ در برنامه غذایی روزانه بسیار توصیه می شود.
از قارچ می توان غذاهای مختلفی درست کرد. از جمله املت قارچ، سالاد قارچ، خورش قارچ و مرغ و ...
و اما برای کسانی که عاشق غذاهای متنوع با قارچ هستند، قارچ پلو با مرغ پیشنهاد خوبی است. قارچ پلو را علاوه بر مرغ، با گوشت و گوشت چرخ کرده هم درست می کنند. همچنین می توان بدون گوشت و با سبزیجات هم درست کرد.
به هر حال اگر با طرز تهیه قارچ پلو با مرغ آشنایی ندارید، ما در این آموزش سایت بارونک، مواد لازم و طرز تهیه قارچ پلو با مرغ را آماده کرده ایم تا شما بتوانید با این آموزش ساده آشپزی، به راحتی در منزل این قارچ پلوی خوشمزه را به صورت مرحله به مرحله درست کنید.
طرز تهیه کلم پلو با گوشت قلقلی
طرز تهیه کلم پلو با گوشت قلقلی
کلم پلوی شیرازی یکی از غذاهای معروف شهر شیراز است که بسیار خوشمزه و ...
مواد لازم قارچ پلو با مرغ برای 3 نفر
برنج  3 پیمانه
سینه مرغ  ۱ عدد
پیاز  ۲ عدد
قارچ ۸ عدد
فلفل دلمه ای  نصف عدد
نمک و زردچوبه  به میزان لازم
زعفران دم کرده به میزان لازم
خلال پسته و زرشک برای تزیین به میزان دلخواه
مراحل تهیه و پخت قارچ پلو با مرغ
1. برای شروع پخت، ابتدا برنج را از چند ساعت قبل خیس می کنیم. سپس در یک قابلمه کوچک سینه مرغ را با مقداری آب روی حرارت می گذاریم تا بپزد. یک عدد پیاز خلالی خرد شده و مقداری نمک و زردچوبه هم به مرغ اضافه می کنیم.
دستور پخت دمپخت شیرازی
دستور پخت دمپخت شیرازی
دمپخت شیرازی یکی از غذاهای سنتی و محلی استان فارس است و از ...
2. وقتی مرغ کامل پخته شد، از روی حرارت برمی داریم و بعد از خنک شدن، آن را ریش ریش می کنیم یا در اندازه های کوچک خرد می کنیم.
3. قارچ ها را می شوییم و بعد از خشک شدن، به صورت ورقه ای خرد می کنیم. بعد در یک تابه مقداری روغن می ریزیم و قارچ ها را با حرارت بالا در تابه تفت می دهیم تا سرخ شوند.
4. سپس یک عدد پیاز را نگینی خرد می کنیم و در یک تابه دیگر با مقداری روغت تفت می دهیم تا کمی طلایی شود. بعد مرغ ریش ریش شده و فلفل دلمه ای نگینی خرد شده را به تابه پیاز اضافه می کنیم و خیلی کم تفت می دهیم.
5. در ادامه قارچ سرخ شده را هم به مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد مخلوط شود. مقداری نمک، زردچوبه و زعفران دم کرده به مواد می زنیم و خوب هم می زنیم تا همه مواد کامل یکدست شود. سپس حرارت را خاموش می کنیم.
طرز تهیه آلبالو پلو خوشمزه با فیله مرغ
طرز تهیه آلبالو پلو خوشمزه با فیله مرغ
آلبالو پلو با مرغ یکی از پلوهای خوشمزه و خوش طعمی است که اصالت ...
6. حالا برنج خیس شده را داخل قابلمه آب جوش می ریزیم و بعد از اینکه به خوبی جوشید و برنج ها نرم شد، آن را آبکش می کنیم و مقداری آب سرد روی برنج می ریزیم تا کمی از حرارت بیفتد.
7. سپس کف قابلمه را با روغن چرب کرده و ته دیگ سیب زمینی یا نان می چینیم. بعد برنج و مواد قارچ و مرغ را به صورت لایه لایه داخل قابلمه می ریزیم. وقتی تمام شد، درب و دم کنی قابلمه را می گذاریم و قابلمه را حدود نیم ساعتی روی حرارت کم می گذاریم تا به آرامی دم بکشد.
8. بعد از دم کشیدن قارچ پلو، آن را در دیس می کشیم و با زرشک و خلال پسته تزیین می کنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این قارچ پلو با مرغ خوشمزه و عالی لذت ببرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر