۱۳۹۸ مهر ۱۵, دوشنبه

طرز تهیه سس رنچ خوشمزه در منزل

سس رنچ چیه + دستور تهیه سس رنچ آمریکایی اصل
سس رنچ نوعی سس آمریکایی خوشمزه برای سالاد و چاشنی بی نظیر برای انواع ساندویچ می باشد. در واقع سس رنچ یک نوع سس آمریکایی است و در تهیه آن از سس های ایتالیایی تقلید شده است. در دستور اصلی سس رنچ به جای ماست از خامه ترش استفاده می شود.
سس رنچ طعم دلپذیر و عالی دارد و برای همین این سس به تازگی در بین ایرانیان هم معروف شده است و هم اکنون خیلی از برندهای مشهور ایرانی این سس را عرضه می کنند. برای مثال سس رنچ کاله و مهرام از مشهورترین سس های رنچ در بازار می باشد.
بهتر است بدانید سس رنچ به صورت غلیظ یک دیپ فوق العاده خوشمزه به حساب می آید و شما می توانید در کنار سبزیجات برش خرده و انواع چیپس و کراکر آن را سرو کنید.
به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن سس رنچ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی ساده بارونک، طرز تهیه و مواد لازم سس رنچ را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش آشپزی به تنهایی در منزل بتوانید سس رنچ خوشمزه و مخصوص به صورت مرحله به مرحله درست کنید.
طرز تهیه سس کارامل خانگی
طرز تهیه سس کارامل خانگی
سس کارامل یک سس فوق العاده خوشمزه و عالی است که برای تزیین انواع کیک ...
مواد لازم سس رنچ
سس مایونز 1 پیمانه
ماست 1 پیمانه
سیر دو حبه
پودر پیاز به مقدار نیاز
پاپریکا به مقدار نیاز
نمک و فلفل به مقدار نیاز
سرکه سفید  نصف قاشق غذاخوری
آبلیمو نصف قاشق غذاخوری
سس خردل یک قاشق مرباخوری
جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
شوید خرد شده 2 قاشق غذاخوری
ساقه پیازچه خرد شده 1 قاشق غذاخوری
مراحل تهیه سس رنچ
1. برای درست کردن سس رنچ خانگی خوشمزه ابتدا در یک ظرف مناسب یک پیمانه ماست و یک پیمانه سس مایونز می ریزیم و با قاشق هم می زنیم تا به خوبی باهم مخلوط شوند.
طرز تهیه سس آلفردو رستورانی
طرز تهیه سس آلفردو رستورانی
سس آلفردو همانند سس بشامل یک نوع سس سفید ایتالیایی می باشد که بسیار ...
2. حالا یک تا دو عدد حبه سیر رنده شده را اضافه می کنیم و بعد مقداری پودر پیاز و پاپریکا اضافه می کنم و هم می زنیم تا همه مواد به خوبی باهم مخلوط شوند.
3. سپس مقداری نمک و فلفل اضافه می کنیم و بعد از هم زدن سرکه سفید و آبلیمو اضافه می کنم و دوباره هم می زنیم. در ادامه یک قاشق مرباخوری سس خردل اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا همه مواد باهم مخلوط شوند. همچنین در صورت تمایل می توانید1 قاشق مرباخوری سس ووستشایر هم اضافه کنید با این کار طعم و مزه سس عالی می شود.
4. در این مرحله دو قاشق غذاخوری جعفری خرد شده + 2 قاشق غذاخوری شوید خرد شده + 1 قاشق غذاخوری ساقه پیازچه خرد شده را اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا سبزیجات به خوبی با سس مخلوط شود.
5. حالا سس رنچ آماده شده را حداقل به مدت 2 تا 3 ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا به اصطلاح سس ببندد. سپس سس رنچ آماده شده را از یخچال بیرون می آوریم و آن را استفاده می کنیم. امیدواریم طرز تهیه سس رنچ خانگی مورد پسندتان قرار گرفته باشد.
طرز تهیه سس قارچ با ماست
طرز تهیه سس قارچ با ماست
سس قارچ جزو سس های خوشمزه و پرطرفداری است که به خاطر داشتن قارچ و خامه ...
نکات درست کردن سس رنچ
رقیق کردن سس
برای رقیق کردن سس رنچ می توانید در هنگام سرو از باترمیلک استفاده کنید و طرز تهیه باترمیلک آسان است. برای این کار یک لیوان شیر را در یک ظرف مناسب با 1 قاشق مرباخوری سرکه مخلوط می کنیم.
سپس صبر می کنیم تا کمی بریده شود و بعد سس را با این مایه رقیق می کنیم. البته طعم و مزه باترمیلک طوری است که زیاد مورد پسند ذائقه ایرانیان نیست.
البته راه دیگری هم برای رقیق کردن سس رنج وجود دارد. آن هم این است که برای رقیق این سس در هنگام سرو کمی سرکه بالزامیک یا آب لیمو ترش می زنیم و بدین ترتیب سس کمی رقیق تر می شود.
نگهداری سس
توجه کنید شما می توانید سس رنچ را در ظرف دربسته تا یک هفته در یخچال نگهداری کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر