۱۳۹۸ مهر ۲۸, یکشنبه

طرز تهیه قرابیه عسل و دارچین

دستور تهیه قرابیه عسل و دارچین مرحله به مرحله در خانه
شیرینی قرابیه عسل و دارچین یکی از شیرینی های خوشمزه و مجلسی می باشد و شما می توانید این شیرینی خوشمزه را به صورت خانگی درست کنید و برای پذیرایی از مهمان های خود مخصوصاً در عید نوروز استفاده کنید.
ما قبلا در بارونک دستور پخت شیرینی قرابیه شکلاتی را به اشتراک گذاشته ایم و امروز هم بنا به درخواست کاربران، طرز تهیه قرابیه عسل و دارچین را آماده کرده ایم و شما با این آموزش ساده شیرینی پزی در خانه، می توانید قرابیه عسل و دارچین خوشمزه و مجلسی درست کنید.
در ادامه با طرز تهیه و مواد لازم شیرینی قرابیه عسل و دارچین با سایت سرگرمی بارونک همراه باشید.
طرز تهیه نون خامه ای بازاری خوشمزه
طرز تهیه نون خامه ای بازاری خوشمزه
نون خامه ای از خوشمزه ترین و محبوب ترین شیرینی های خامه ای می باشد و ...
مواد لازم شیرینی قرابیه عسل و دارچین 50 عدد
تخم مرغ ۲ عدد
شکر  ۱۵۰ گرم - سه چهارم لیوان
روغن مایع ۱۸۰ میلی - سه چهارم لیوان
عسل 70 گرم - 3 قاشق غذاخوری
دارچین 1 قاشق مرباخوری
آرد سفید 450 گرم - سه لیوان
بیکینگ پودر  ۵ گرم - یک قاشق مرباخوری
وانیل نوک قاشق
مراحل تهیه شیرینی قرابیه عسل و دارچین
1. برای درست کردن قرابیه عسل و دارچین، در یک ظرف مناسب تخم مرغ + شکر + وانیل را می ریزیم و با همزن دستی یا برقی هم می زنیم تا باهم مخلوط شوند. سپس عسل و روغن مایع را اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم تا همه مواد باهم مخلوط شوند.
2. حالا در یک ظرف دیگر آرد + بیکینگ پودر + دارچین را مخلوط می کنیم و بعد از الک کردن آن را به ظرف تخم مرغ ها اضافه می کنیم.البته میزان دقیق آرد را باید نسبت به خمیر خود کم یا زیاد کنید. توجه کنید آرد را باید تا جایی اضافه کنید که خمیر به دست نچسبد. اگر زیاد هم آرد بریزید، شیرینی قرابیه تان سفت خواهد شد.
طرز تهیه شیرینی زبان مجلسی در منزل
طرز تهیه شیرینی زبان مجلسی در منزل
شیرینی زبان همانند شیرینی های ناپلئونی و پاپیونی با خمیر هزارلای درست می شود ...
3. در این مرحله خمیر را با دست جمع می کنیم و بعد گلوله های از خمیر برمی داریم و با دست آن ها را به شکل بیضی درست می کنیم و بعد داخل سینی فر می گذاریم. برای تزیین با چنگال خط هایی موازی روی آن ها می کشیم. اندازه هر گلوله من 15 گرم شد.
4. برای رومال کردن شیرینی ها، یک قاشق چایخوری پودر کاکائو را با میزان خیلی کم آب مخلوط می کنیم و بعد آن را به همراه یک عدد زرده تخم مرغ مخلوط می کنیم و به عنوان عنوان رومال برای شیرینی ها استفاده می کنیم.
5. بعد از اینکه کار رومال کردن شیرینی ها تمام شد، آن ها را در طبقه وسط فر گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد به مدت 20 تا 25 دقیقه قرار می دهیم و صبر می کنیم تا شیرینی ها بپزد. برای گرم کردن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل با دمای گفته شده روشن کنید.

6. بعد از اینکه شیرینی ها طلایی شدند و به خوبی پختند، آن ها را از فر بیرون می آوریم و بعد از خنک شدن کامل سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این قرابیه عسل و دارچین خوشمزه و مجلسی لذت ببرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر