۱۳۹۸ تیر ۲۳, یکشنبه

طرز تهیه کرم کارامل به صورت ساده و خوشمزه در خانه

دستور تهیه کرم کارامل خانگی خوشمزه در فر و قابلمه
کرم کارامل یکی از دسرهای خوشمزه و معروف فرانسوی می باشد و امروزه درست کردن این کرم خوشمزه در بین ایرانیان باب شده است. همان طور که می دانید دسرها و کرم ها یکی از گزینه هایی است که امروزه بسیاری از بانوان خوش ذوق ایرانی برای پذیرایی از مهمان های خود از آن استفاده می کنند.
یکی از این دسرهای پرطرفدار، کرم کارامل می باشد و شما می توانید آن را در با مواد مختلف و در انواع طعم ها درست کنید. برای مثال کرم کارامل وانیلی یا شکلاتی – کرم کارامل با پودر ژلاتین و بیسکویت – کرم کارامل با بستنی و ...
به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کرم کارامل آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی وبسایت بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کرم کارامل خوشمزه را آماده کرده ایم تا شما با این آموزش آشپزی به تنهایی بتوانید کرم کارامل خوشمزه و مجلسی را برای 4 نفر به صورت مرحله به مرحله در منزل درست کنید.
توجه : در صورتی که می خواهید برای 8 یا 12 نفر کرم کارامل درست کنید می توانید از دو یا سه برابر مواد لازم لازم گفته شده استفاده کنید.
طرز تهیه کرم کاستارد خانگی خوشمزه
طرز تهیه کرم کاستارد خانگی خوشمزه
کرم کاستارد جزو کرم های خوشمزه و لذیذی است که می توان از آن به عنوان ...
مواد لازم سس کارامل - 4 نفر
شکر 4 قاشق غذاخوری
آب 4 قاشق غذاخوری
مواد لازم کرم کارامل - 4 نفر
شکر 3 تا 5 قاشق غذاخوری
شیر پرچرب  1 لیوان
تخم مرغ  2 عدد
وانیل پودری یک چهارم قاشق چایخوری
اسانس وانیل  چند قطره
مراحل تهیه و درست کردن کرم کارامل
1. برای درست کردن این کرم خوشمزه به یک شیرجوش نیاز داریم. البته در صورتی که به شیرجوش دسترسی نداشتید می توانید از یک تابه استیل هم استفاده کنید. برای شروع در یک شیرجوش 4 قاشق غذاخوری شکر و 2 قاشق غذاخوری آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر کم کم ذوب شود و طلایی شود. توجه کنید به هیچ وجه از قاشق برای حل کردن شکر در آب استفاده کنید و در صورت نیاز شیرجوش را تکان دهید تا با این روش ذرات شکر به صورت یکسان ذوب و طلایی شود.
2. همچنین توجه داشته باشید باید حرارت ملایم یا کم باشد تا بتوانید روند طلایی شدن شکر را کنترل کنید در غیر این صورت ممکن است شکر بسوزد و سیاه شود. بعد از اینکه شکر ذوب و طلایی شود، حرارت را کم می کنیم و با احتیاط 2 قاشق باقی مانده آب را به مواد داخل شیرجوش اضافه می کنیم و شیرجوش را تکان می دهیم تا آب داخل مواد حل شود.
طرز تهیه کرم پاتیسیر برای کیک
طرز تهیه کرم پاتیسیر برای کیک
کرم پاتیسیر (patissiere) از کرم های معروف و پرکاربرد فرانسوی در شیرینی ...
3. موقع اضافه کردن آب به مواد مواظب باشید چون احتمال پاشیدن کارامل زیاد است. هم اکنون سس کارامل ما آماده است. حالا سس کارامل آماده شده را کف قالب یا فنجان ها می ریزیم و کنار می گذاریم. من از قالب استفاده می کنم.
4. در ادامه باید کرم کارامل را تهیه کنیم. برای این کار شیر و شکر را در شیرجوش می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر به طور کامل حل شود. برای کرم می توانید با قاشق هم بزنید. وقتی که شیر شروع به جوشیدن کرد، بلافاصله حرارت را خاموش می کنیم و صبر می کنیم تا ولرم شود.
5. در این مدت زمان در یک ظرف دیگر تخم مرغ ها + وانیل پودری + اسانس وانیل یا وانیل مایع را می ریزیم و با دور تند همزن به مدت 4 دقیقه هم می زنیم تا موادمان پفکی و سبک شود. توجه کنید حتما علاوه بر پودر وانیل از وانیل مایه یا اسانس وانیل استفاده کنید تا بوی زهم تخم مرغ ها از بین برود.
6. حالا مخلوط شیر و شکر ولرم شده را آهسته آهسته به ظرف تخم مرغ ها اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کاملا باهم ترکیب و یکدست شوند.
7. در این مرحله یک قابلمه بر می داریم و داخل آن به اندازه ای آب جوش می ریزیم که دو سوم قالب یا فنجان هایمان را بپوشاند. همچنین روی قالب یا فنجان هایمان را با فویل می پوشانیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و درب آن را می گذاریم تا به این روش کرم کارامل بپزد.
طرز تهیه دسر انبه با کرم کارامل
طرز تهیه دسر انبه با کرم کارامل
دسر انبه از دسرهای خوشمزه و عالی است که بخاطر طعم بی نظیرش بسیار ...
8. مواظب باشید آب نجوشد. چون در این صورت ممکن است آب وارد قالب یا فنجان ها شود. معمولا 20 تا 30 دقیقه زمان نیاز است تا کرم کارامل به طور کامل بپزد. برای اطمینان از پخت می توانید خلال دندان را داخل کارامل کنید اگر خلال دندان تمیز بیرون آمد، کرم کارامل ما به طور کامل پخته است.
9. بعد از پخت کامل، فنجان ها یا قالب را از قابلمه آب جوش بیرون می آوریم و فویل آن ها را جدا می کنیم و بعد صبر می کنیم تا در دمای محیط خنک شوند. سپس آن ها را به مدت 4 تا 8 ساعت در یخچال استراحت می دهیم.
10. بعد از استراحت دادن کارامل اگر شما هم مثل من از قالب استفاده می کنید، در این صورت دور کرم کارامل را با کارد از قالب جدا کنید و بعد قالب را در ظرف سرو بر می گردانیم و سرو می کنیم . امیدواریم از خوردن این کرم کارامل خوشمزه لذت ببرید.
طرز تهیه رویال آیسینگ برای تزیین
طرز تهیه رویال آیسینگ برای تزیین
رویال آیسینگ royal icing ماده ای سفید رنگ ، صاف ، براق و رنگ پذیر ...
طرز تهیه کرم کارامل در فر

برای درست کردن کرم کارامل در فر، ابتدا فر را از 15 دقیقه قبل با دمای 175 درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. سپس قابلمه حاوی آب جوش و کرم کارامل را داخل فر قرار می دهیم و صبر می کنیم تا بپزد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر