۱۴۰۰ آبان ۳۰, یکشنبه

طرز تهیه شیرینی شکلاتی گردویی خوشمزه در خانه

 طرز تهیه شیرینی شکلاتی گردویی

طرز تهیه شیرینی شکلاتی گردویی، دستور پخت شیرینی شکلاتی با گردو

شیرینی شکلاتی گردویی یکی دیگر از انواع شیرینی های خوشمزه خانگی است که شما می توانید آن را برای مناسبت های خاص از جمله برای عید نوروز درست کنید. پخت این شیرینی را برای کسانی که عاشق شکلات هستند پیشنهاد می کنیم. در ادامه با دستور پخت شیرینی شکلاتی  گردویی با وب سایت بارونک همراه باشید.

مواد لازم شیرینی شکلاتی با گردو
شکلات شیری100 گرم
کره100 گرم
پودرقند 70 گرم
تخم مرغ1 عدد
وانیلیک هشتم قاشق چایخوری
پودر گردو100 گرم
دارچین یا پودر نسکافه1 قاشق سالاد خوری
آرد200 گرم
گردو درستهبه انداز نیاز
مراحل طرز تهیه شیرینی شکلات با گردو

1. برای درست کردن شیرینی شکلاتی گردویی در منزل، ابتدا شکلات را روی بخار کتری آب قرار می دهیم تا ذوب شود. (روش بن ماری)

2. در یک ظرف مناسب کره + پودر قند + تخم مرغ + وانیل را باهم مخلوط می کنیم و به مدت یک دقیقه با همزن هم می زنیم. بعد شکلات ذوب شده و خنک شده در مرحله 1 را به همراه دارچین و پودر گردو اضافه می کنیم و با قاشق خوب هم می زنیم تا همه مواد باهم مخلوط شوند.

3. در انتها آرد را اضافه می کنیم و با همزن هم میزنیم تا خمیر شکل بگیرد. حالا از خمیر به اندازه گلوله های کوچک برمی داریم و گرد می کنیم و رویش یه نصفه مغز گردو قرار می دهیم و فشار می دهیم تا به خمیر بچسبد و بعد در سینی فر با فاصله کنار هم می چنیم.

4. این کار را تا تمام شدن خمیر انجام می دهیم. فراموش نکنید دروی سینی فر حتما کاغذ روغنی بیندازید. حالا شیرینی ها را برای پخت در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 12 تا 15 دقیقه قرار می دهیم تا بپزند.

5. بعد از اینکه شیرینی ها پختند آن ها را از فر بیرون می آوریم و وسط شیرینی ها شیر عسلی کاراملی شده می ریزیم. امیدواریم از خوردن این شیرینی های خوشمزه گردویی و خانگی لذت ببرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر