۱۳۹۹ فروردین ۲۰, چهارشنبه

طرز تهیه شیرینی مرنگ با روشی متفاوت در خانه

طرز تهیه شیرینی مرنگ

دستور پخت شیرینی مرنگ پفکی مرحله به مرحله
شیرینی مرنگ یک نوع شیرینی دسر مانند است که بسیار ترد و خوشمزه است و به دلیل اینکه در پخت این شیرینی از رنگ های خوراکی ژله ای استفاده می شود ظاهر زیبایی دارند و شما می توانید آن ها را در رنگ های متنوع درست کنید.
شیرینی مرنگ به شیرینی عید نوروز معروف است و همجنین این شیرینی می تواند گزینه بسیار خوبی برای شیرینی ولنتاین هم باشد. شیرینی مرنگ فرانسوی و ایتالیایی از معروف ترین شیرینی های مرنگ در جهان می باشند.
به هر حال در صورتی که مایل باشید شیرینی مرنگ پفکی درست کنید، با استفاده از این دستور تهیه شیرینی بارونک، می توانید شیرینی مرنگ پفکی خوشمزه و مجلسی به صورت مرحله به مرحله در منزل درست کنید و برای پذیرایی از مهمان های خود آن را سرو کنید.


مواد لازم برای ۶۰ عدد
سفیده تخم مرغ ۴ عدد
پودر تارتار یک چهار قاشق چایخوری
نمک یک چهار قاشق چایخوری
پودر شکر ۱ پیمانه
عصاره وانیل نصف قاشق چایخوری
رنگ خوراکی ژله ای به مقدار کم
نکات قبل از پخت
توجه کنید مواد لازم گفته شده در این دستور برای 60 عدد شیرینی می باشد در صورتی که میخواهید مقدار کمتری شیرینی درست کنید، می توانید از نصف مواد لازم گفته شده استفاده کنید.
کرم تارتار یا همان پودر تارتار برای پف کردن سفیده و حفظ حالتش استفاده می شود و می توانید آن را از لوازم قنادی ها تهیه کنید. اگر به هر دلیلی به کرم تارتار دسترسی نداشتید می توانید آبلیمو را جایگزین کنید..
مراحل تهیه شیرینی مرنگ پفکی فرانسوی
1. برای درست کردن این شیرینی ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا هم دمای محیط شوند. همچنین زرده و سفیده تخم مرغ ها را تا سرد هستند از هم جدا می کنیم. برای این کار می توانید بطری تمیز نوشابه را با دست محکم فشار دهید تا هوای داخل آن تخلیه شود سپس دهانه بطری را به سمت زرده تخم مرغ بگیرید و سریع دست خود را رها کنید تا زرده به همین راحتی وارد بطری شود.
2. حالا در یک ظرف مناسب سفیده تخم مرغ + نمک + پودر تارتار را باهم مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا سفیده تخم مرغ فرم بگیرد. توجه کنید نباید به هیچ وجه زرده وارد سفیده شود و همزن نباید چرب و مرطوب باشد چون در این صورت سفیده ها خوب فرم نمی گیرند. (برای بهتر فرم گرفتن سفیده بهترین ظرف چینی، بلور یا استیل است)
3. با سرعت متوسط کار هم زدن را ادامه دهید تا کف کند و کمی سفید شود. وقتی به این مرحله رسید، خیلی آرام و کم کم شکر را اضافه می کنیم و همچنان با سرعت متوسط به هم زدن ادامه می دهیم.
4. وقتی که شکر تمام شد، سرعت همزن را بالا می بریم تا سفیده ها کشدار شود به طوری که وقتی ظرف را برمی گردانیم نریزند.
5. در ادامه وانیل اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم. سپس مقداری رنگ خوراکی قرمز یا هر رنگ دیگری که دوست دارید اضافه می کنیم و با لیسک به صورت آرام هم می زنیم. حالا مایه شیرینی را داخل قیف می ریزیم و با کمک ماسوره ستاره ای بزرگ، روی سینی فری که کاغذ روغنی انداخته ایم می ریزیم.
6. سپس سینی را در طبقه وسط فر از قبل گرم شده با دمای 90 درجه سانتی گراد به مدت 2 ساعت قرار می دهیم تا بپزد و ترد و برشته شوند. توجه کنید نباید شیرینی ها را بسوزانید قهوه ای شود. برای گرم کردن فر باید آن را از 15 دقیقه قبل با دمای گفته شده روشن کنید.
7. مدت زمان گفته شده برای این شیرینی تقریبی است. چون همان طور که می دانید درجه فرها باهم تفاوت دارند و برای همین نی شود مدت زمان دقیقی را برای پخت گفت. پس مواظب باشید شیرینی ها را نسوزانید.
نکات پخت شیرینی مرنگ پفکی
دمای فر
توجه کنید مهم ترین نکنه برای پختن شیرینی مرنگ، دمای خیلی پایین آن است که باعث می شود شیرینی ها برشته شوند. اگر فرتان دمای 90 درجه نداشت، حدود 30 دقیقه با دمای 110 درجه داخل فر بپزید و بعد بدون اینکه در فر را باز کنید صبر کنید تا شیرینی ها به مدت 1 ساعت داخل فر خاموش بمانند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر