۱۳۹۸ مهر ۱۸, پنجشنبه

طرز تهیه کیک کرم دار شکلاتی

دستور پخت کیک کرم دار شکلاتی خوشمزه در منزل
کیک کرمدار شکلاتی یکی دیگر از کیک های خوشمزه و مجلسی می باشد و این نوع کیک، از ترکیب کیک شکلاتی با کرمفیل درست می شود و بهترین پیشنهاد برای کسانی است که مثل من عاشق شکلات هستند.
شما می توانید کیک کرم دار را به دو صورت وانیلی و شکلاتی درست کنید. من قبلا طرز تهیه کیک کرم دار وانیلی را در این پست نوشته ام و امروز هم تصمیم گرفتم طرز تهیه کیک کرم دار شکلاتی را با کرمفیل به شما یاد بدهم.
به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن کیک کرم دار شکلاتی آشنایی ندارید، ما در این آموزش ساده کیک پزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کیک کرم دار شکلاتی را آماده کرده ام و شما با این آموزش ساده آشپزی به تنهایی می توانید کیک کرم دار شکلاتی خوشمزه و مجلسی درست کنید.
در ادامه با طرز تهیه و درست کردن کیک کرم دار شکلاتی با سایت اینترنتی بارونک همراه باشید.
آموزش طرز تهیه و پخت کیک اسفنجی خوشمزه
آموزش طرز تهیه و پخت کیک اسفنجی خوشمزه
جالب است بدانید علت اینکه اسم این کیک را اسفنجی گذاشته اند به این دلیل است که ...
مواد لازم کیک کرم دار شکلاتی
آرد یک پیمانه کامل و سه چهارم پیمانه
کاکائو یک چهارم پیمانه
بیکینگ پودر دو قاشق چای خوری
تخم مرغ 3 عدد
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
شکر دو سوم پیمانه
ماست سه چهارم پیمانه غلیظ
روغن مایع سه چهارم پیمانه
مراحل تهیه و پخت کیک کرم دار شکلاتی
1. برای درست کردن کیک کرم دار شکلاتی ابتدا مقدار آرد گفته شده را با یک پیمانه کاکائو و 2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر مخلوط می کنیم و بعد آن را 3 بار الک می کنیم.
2. سپس در یک ظرف مناسب 3 عدد تخم مرغ را با یک چهارم قاشق چایخ وری وانیل و دو سوم پیمانه شکر مخلوط می کنیم و با دور تند همزن به مدت 7 دقیقه هم می زنیم تا سبک و روشن شود.
طرز تهیه و پخت کیک شکلاتی خوشمزه در منزل
طرز تهیه و پخت کیک شکلاتی خوشمزه در منزل
کیک شکلاتی یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین کیک ها می باشد و بافت ...
3. بعد سه چهارم پیمانه ماست غلیظ و سه چهارم پیمانه روغن مایه اضافه می کنیم و در حد اینکه مواد باهم مخلوط شوند، هم می زنیم. سپس مخلوط آرد را در سه مرحله به تدریج و در حالی که مخلوط را هم می زنیم اضافه می کنیم.
4. هم اکنون مایه کیک ما آماده است. ما برای این کیک به قالب 25 سانتی نیاز داریم. پس از آماده کردن قالب، کاغذ روغنی می اندازیم و کمی چرب می کنیم و بعد مواد کیک را داخل قالب می ریزیم.
5. سپس کرمفیل را روی مواد کیک می ریزیم و قالب را در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 45 تا 60 می گذاریم تا بپزد. توجه کنید کرمفیل ریخته شده روی کیک در زمان پخت، وسط کیک فرو می رود.
6. پس از اینکه از پخت کیک کرم دار شکلاتی خودمان مطمئن شدیم، قالب را از فر بیرون می آوریم و پس از کمی خنک شدن آن را بر روی سینی برمی گردانیم. برای تزیین هم دوباره می توانید روی کیک را با کرمفیل مثل من تزیین کنید. امیدواریم از خوردن این کیک کرم دار شکلاتی لذت ببرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر