۱۳۹۸ تیر ۱۲, چهارشنبه

طرز تهیه سس قارچ

طرز تهیه سس قارچ

سس قارچ ، طرز تهیه و درست کردن سس قارچ خامه ای خوشمزه و مخصوص در منزل ، sos-garch
دستور تهیه سس خامه ای خوشمزه در منزل مرحله به مرحله
سس قارچ جزو سس های خوشمزه و پرطرفداری است که به خاطر داشتن قارچ و خامه عطر و طعم فوق العاده ای دارد. سس قارچ را می توان به عنوان یک چاشنی فوق العاده خوشمزه همراه انواع غذاها سرو کرد. از جمله انواع ساندویچ، پاستا، مرغ استیک، سیب زمینی سرخ کرده و انواع غذاهای گوشتی
به هر حال اگر با طرز تهیه سس قارچ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی ساده بارونک، مواد لازم و طرز تهیه سس قارچ را آماده کرده ایم تا شما بتوانید به راحتی در منزل این سس خوشمزه را درست کنید.
مواد لازم سس قارچ
قارچ ۳۰۰ گرم
پیاز  ۲ عدد
شیر یک و نیم لیوان
ماست چکیده یا خامه ای ۲ قاشق غذاخوری
خامه‏ غلیظ و خیلی سفت  ۳۰۰ گرم
پودر سیر  1 قاشق مرباخوری
آبلیمو  2 قاشق غذاخوری
کره 150 گرم
آویشن به دلخواه 1 قاشق مرباخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
مراحل تهیه سس قارچ
1. برای درست کردن سس قارچ، ابتدا در یک ظرف مقداری آبلیمو، نمك و آب می ریزیم و قارچ ها را به شکل درشت خرد می کنیم و حدود 20 الی 30 دقیقه در ظرف آبلیمو قرار می دهیم تا رنگ قارچ ها سفید شود.
2. در این فاصله پیاز را در یک تابه رنده می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم و صبر می کنیم تا آب آن تبخیر شود. سپس كره را به آن اضافه می کنیم و پیاز را خوب سرخ می کنیم تا طلایی شود.
3. سپس قارچ ها را از آبلیمو در می آوریم و با آب می شوییم و بعد به تابه پیاز اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا آب قارچ ها کشیده شود.
4. بعد ماست و نصف خامه را داخل مخلوط كن می ریزیم و میکس میکنیم تا كمی یكنواخت شود. برای آنكه مخلوط ماست و خامه كمی شل شود، کمی به آن شیر اضافه می کنیم. سپس مخلوط قارچ و پیاز تفت داده شده را هم به مخلوط كن اضافه كرده و دوباره میکس می کنیم.
5. در انتها به میزان لازم نمك، فلفل، پودر سیر و سایر ادویه دلخواه را به سس اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا سس کاملا یکدست شود.
6. حالا یک قابلمه را روی حرارت متوسط می گذاریم و سس قارچ را داخل آن می ریزیم و پس از اینکه گرم شد، آویشن و باقی مانده خامه را به سس اضافه می کنیم و چند دقیقه هم می زنیم. وقتی سس غلیظ شد، قبل از اینکه بجوشد، حرارت را خاموش می کنیم.
نکات
نكته بسیار بسیار مهم در طبخ این سس، حرارت است. دقت کنید که در زمان اضافه کردن خامه سس نجوشد و فقط باید داغ باشد، جوشیدن سس موجب بریده شدن خامه خواهد شد و سس خراب می شود.
اضافه كردن پودر سیر اختیاری است. می توانید به جای آن از سیر یا موسیر یا پودر موسیر استفاده كنید یا آن را حذف كنید.
منبع : baronak.com/6504-sos-garch/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر