۱۳۹۸ اردیبهشت ۲, دوشنبه

طرز تهیه نان سیر خوشمزه خانگی

دستور پخت نان سیر خوشمزه و مقوی با پنیر پیتزا و جعفری
نان سیر از نان های خوشمزه و پرطرفدار می باشد و امروزه این نان در بسیاری از رستوران سرو می شود. البته ناگفته نماند نان سیر از آن دسته نان هایی می باشد که با مواد و دستورات مختلفی طبخ می شود. برای مثال خیلی از افراد نان سیر را به صورت پیتزایی روی خمیر پیتزا درست می کنند و بعضی ها هم مثل من آن را روی نان باگت درست می کنند.
به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن نان سیر آشنایی ندارید، ما در این آموزش سریع آشپزی بارونک طرز تهیه و مواد لازم نان سیر را آماده کرده ایم که شما به تنهایی با این آموزش آشپزی می توانید نان سیر خوشمزه و خوش طعم درست کنید و آن را برای صبحانه و یا عصرانه خود سرو کنید.
طرز تهیه نان تافتون خانگی خوشمزه
طرز تهیه نان تافتون خانگی خوشمزه
نان تافتون از نان های خوشمزه و سنتی می باشد و شما به راحتی می توانید ...
مواد لازم نان سیر
سیر 2 حبه
جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
تره یا برگ سبز پیازچه 1 قاشق غذاخوری
سس مایونز 1 قاشق غذاخوری
پودر سیر مقدار کمی
آویشن مقدار کمی
نمک به میزان لازم
پودر پنیر پارمزان 2 قاشق غذاخوری
نان باگت 2 عدد
مراحل تهیه نان سیر
1. برای درست کردن این نان خوشمزه ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. برای شروع 100 گرم مارگارین نرم شده را در یک ظرف مناسب با 2 عدد حبه سیر ریز رنده شده مخلوط می کنیم.
2. سپس جعفری و تره را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به میزان گفته شده به مواد داخل ظرف اضافه می کنیم. پس از آن 1 قاشق غذاخوری مایونز را به همراه کمی پودر سیر + آویشن و مقداری نمک اضافه می کنیم.
3. در انتها پور پنیر پارمزان را اضافه می کنیم و بعدش همه مواد را به خوبی باهم مخلوط می کنیم. هم اکنون مواد ما آماده است. توجه کنید استفاده از پنیر پارمزان در این نان صرفا برای طعم دهی بیشتر است و در صورت تمایل می توانید آن را حذف کنید.
4. حالا 2 عدد نان باگت را به صورت اریب برش می زنیم و روی قسمت های برش زده نان ها را با مواد آماده شده کاور می کنیم و پس از کاور کردن، نان ها را در سینی فر می چینیم. سپس مقداری پنیر پیتزا را روی نان ها می ریزیم.
5. در ادامه نان ها را برای پخت به مدت 10 دقیقه در فر گرم شده با دمای 240 درجه می گذاریم تا پنیر پیتزا ذوب شود و روی نان ها کمی طلایی و برشته شود. توجه داشته باشید دمای گفته شده برای فرهای گازی می باشد. در صورت استفاده از فر برقی یا توستر دما را به ترتیب روی 200 یا 220 درجه بگذارید.
6. پس از اینکه روی نان ها طلایی و برشته شد، نان ها را از فر خارج می کنیم و پس از خنک شدن سرو می کنیم.. پس از پخت کامل خواهید دید نان ها بسیار ترد و خوش طعم و معطر هستند. امیدواریم از خوردن این نان های سیر خوشمزه لذت ببرید.
نکات پخت نان سیر
نان سیر بدون فر
در صورتی که به فر دسترسی نداشتید می توانید نان سیر را در تابه هم درست کنید. برای این کار نان ها را داخل تابه بچینید و درب تابه را بگذارید و آن را روی حرارت ملایم قرار بدهید تا نان ها بپزند.
همچنین ببینید :
طرز تهیه نان رولی دارچینی خوشمزه
طرز تهیه نان رولی دارچینی خوشمزه
نان رولی دارچینی یکی از پرطرفدارترین نان ها در بین بچه ها وبزرگترها ...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر