۱۳۹۷ مهر ۱۳, جمعه

طرز تهیه سوپ مرغ

سوپ مرغ از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین سوپ ها است و به دلیل اینکه در این سوپ از مرغ ، سیب زمینی ، هویج و سبزیجات معطر استفاده می شود بسیار مقوی بوده و برای بیماران مفید است. البته برخی ها برای سوپ مرغ از موادی مانند جو ، قارچ و ... هم استفاده می کنند که کاملا اختیاری می باشد. در این آموزش آشپزی بارونک ، با مواد لازم ذکر شده می توانید سوپ مرغ خوشمزه و مجلسی برای 4 نفر درست کنید.
مواد لازم سوپ مرغ
گوشت مرغ 400 گرم
پیاز 2 عدد
هویج 2 عدد
سیب زمینی 2 عدد
سیر 2 حبه
سبزیجات به مقدار لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم

مراحل تهیه سوپ مرغ

ابتدا گوشت مرغ را به همراه مقداری آب و یک پیاز داخل یک قابلمه می ریزیم و بر روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا مرغ نیم پز شود. پس از نیم پز شدن آب مرغ را با استفاده از صافی جدا کنید و کنار بگذارید و گوشت مرغ را هم به صورت ریش ریش خرد کنید و آن را هم کنار بگذارید.
در این مرحله هویج ، پیاز و سیب زمینی را به شکل نگینی خرد می کنیم و سیر را به صورت ریز خرد کنید. سپس پیاز و سیر را به همراه مقداری روغن در قابلمه ای که برای سوپ در نظر گرفتید بریزید و روی حرارت کم بگذارید و تفت دهید. بعد از آن هویچ را که به صورت نگینی خرد کرده اید اضافه کنید و دوباره تفت دهید و بعد آب مرغ را به همراه مقداری آب اضافه کنید به طوریکه که مجموع آب اضافه شده بیشتر از یک و نیم لیتر نباشد.
پس از اینکه هویج ها نیم پز شد سیب زمینی را به همراه گوشت مرغ اضافه کنید. دلیل اینکه سیب زمینی ها را دیرتر اضافه می کنیم این است که سیب زمینی نسبت به هویج زودتر می پزد. بعد از اینکه کمی سوپ جوشید سبزیجات را که از قبل به صورت ساطوری خرد کرده بودیم به قابلمه اضافه می کنیم.
بعد از اضافه کردن سبزیجات به سوپ 5 دقیقه بعد ادویه جات خود را به همراه نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و حدود 10 دقیقه صبر می کنیم تا سوپ با حرارت ملایم به خوبی جا بیفتد سپس سوپ را در ظرف سوپ خوری می کشیم و با جعفری تازه تزیین می کنیم.
نکاتی برای خوشمزه تر شدن سوپ مرغ

آبکی شدن و رنگ سوپ مرغ

همان طور که میدانید اگر سوپ با حرارت ملایم بپزد هم خوشمزه تر می شود و هم غلیظ تر. اما اگر احساس کردید سوپ مرغ تون بیش از اندازه آبکی شده است نگران نباشد برای رفع این مشکل مقدار کمی آرد برنج را در یک لیوان آب سرد حل کنید و کم کم به سوپ اضافه کنید تا سوپ مرغ شما غلیظ ترشود. برای خوش رنگ شدن سوپ مرغ هم می توانید یکی دو قاشق رب گوجه فرنگی بهش اضافه کنید تا رنگ سوپ مرغ تون قرمز رنگ شود.

گوشت مرغ و سبزیجات سوپ مرغ

در حالت کلی سبزی سوپ مرغ شامل گشنیز ، تره و جعفری می باشد اما همان طور که می دانید بعضی از موادی که برای سوپ استفاده می شود کاملا سلیقه ای می باشد و شما می توانید با توجه به ذائقه خود از سبزیجات معطر دیگری در سوپ مرغ استفاده کنید. در مورد گوشت سوپ مرغ هم باید بگم من همیشه برای سوپ مرغ از سینه مرغ استفاده می کنم و آن را بعد از اینکه پخت به صورت ریش ریش خرد می کنیم اما برای زیباتر شدن می توانید گوشت مرغ را به صورت نگینی خرد کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر