۱۳۹۷ مهر ۲۱, شنبه

طرز تهیه ساندویچ مرغ

ساندویچ مرغ ریش ریش شده با قارچ بسیار خوشمزه ، مقوی و سالم است که شما می توانید این ساندویچ را برای پذیرایی از مهمانان ، عصرانه ، جشن تولد و سایر مراسمات تهیه کنید. ساندویچ مرغ با قارچ برعکس سوسیس و کالباس نه تنها برای سلامتی مضر نیستند بلکه غذایی بسیار سالم و مقوی می باشد. در این دستور آشپزی بارونک ، با مواد لازم ذکر شده می توانید ساندویچ مرغ خوشمزه و لذیذ خانگی برای 4 تا 6 نفر درست کنید.
مواد لازم ساندویچ مرغ
سینه مرغ 2 عدد
قارچ 250 گرم
پنیر پیتزا 4 ورق
پیاز 2 عدد
فلفل دلمه ای 1 عدد
خیارشور 6 عدد
نان ساندویچی 6 عدد
سس مایونز به میزان لازم
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
ادویه کاری به میزان لازم
آبلیمو به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

مراحل تهیه ساندویچ مرغ با قارچ

در مرحله اول مرغ را همراه مقداری آب ، پیاز و مقداری ادویه ، نمک و آبلیمو در یک قابلمه مناسب روی حرارت بگذارید تا مرغ بپزد. بعد از آن که مرغ پخت آب آن را جدا کرده و مرغ را با دست به صورت ریش ریش خرد کنید. اگر مرغ داغ هست صبر کنید تا کمی خنک شود.
پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در یک ظرف مناسب همراه کمی روغن تفت دهید تا رنگ آن طلائی شود سپس کمی هم زردچوبه اضافه کنید. پس از آن فلفل دلمه ای و قارچ را به صورت ریز خرد می کنیم و به ظرف پیاز اضافه می کنیم و زیر شعله را زیاد می کنیم تا قارچ ها آب نیندازد. دقت داشته باشید باید به طور مرتب آن را هم بزنید تا مواد داخل ظرف نسوزد.
در این مرحله مرغ های ریش ریش شده را به ظرف اضافه می کنیم و با قاشق تمام مواد را باهم مخلوط می کنیم. حالا پنیر پیتزا را هم اضافه می کنیم و مجدداً هم می زنیم. پس از آن سس مایونز را به همراه یک لیوان آب مرغ و بقیه ادویه جات روی مواد بریزید و چند دقیقه هم بزنید تا تمام مواد داخل ظرف با سس و آب مرغ آغشته شود.
بعد از چند دقیقه هم زدن ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا کمی خنک شود اکنون مواد ساندویچ مرغ شما آماده است. برای سرو نان ساندویچی یا هر نان دیگری که دوست دارید بردارید و 3 قاشق پر از مواد داخل هر نان ساندویچی قرار می دهیم و روی آن ها را با خیارشور ، کاهو و جعفری پر می کنیم و داخل پلاستیک یا کاورهای آلومینومی مناسب می پیچیم. اکنون ساندویچ مرغ شما آماده است و می توانید همراه نوشابه یا دوغ سرو کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر