۱۳۹۷ مهر ۹, دوشنبه

طرز تهیه خورش قیمه

خورش قیمه یکی از خورش های پرطرفدار و خوشمزه ایرانی است که کمتر کسی پیدا می شود این غذا را دوست نداشته باشد. مواد اصلی این خورش گوشت ، سیب زمینی ، لپه و لیمو عمانی می باشد. در این آموزش آشپزی بارونک ، با مواد لازم ذکر شده می توانید خورشت قیمه خوشمزه و مجلسی برای 4 نفر درست کنید.
مواد لازم خورش قیمه
گوشت گوسفند یا گوساله 400 گرم
لپه 2 پیمانه
پیاز 2 عدد
سیب زمینی 2 عدد
لیمو عمانی 2 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
روغن ببه میزان لازم
نمک به میزان لازم
فلفل به میزان لازم

مراحل تهیه خورشت قیمه

برای اینکه نفخ لپه ها گرفته شود و بهتر پخته شوند بهتر است از شب قبل آن ها را در یک ظرف بخیسانید و چند باری آب آن را عوض کنید. برای شروع پیازها را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه روغن درون قابلمه ای که می خواهید خورش را در آن بپزید تفت دهید. زمانی که پیازها کمی نرم شدند گوشت را که از قبل به صورت تکه های کوچک خرد کردید به قابلمه خورش اضافه کنید و تفت دهید وقتی رنگ گوشت هم تغییر کرد لپه ها را اضافه کنید و دوباره تفت دهید.
بعد از انجام دادن مراحل قبل حالا در این مرحله حدود 5 لیوان آب به قابلمه خورشت اضافه کنید و در ظرفی جدا رب گوجه فرنگی را با مقدار کمی روغن تفت می دهیم و به قابلمه خورش اضافه می کنیم حالا باید حرارت زیر قابلمه را زیاد کنید تا آب داخل قابلمه به جوش بیاید.
بعد از اینکه آب داخل قابلمه جوشید حرارت را کم کنید و درب قابلمه را هم بزارید تا خورش به آرامی شروع به پختن کند. لیمو عمانی ها را هم بهتر است با چنگال سوراخ کنید و درون یک لیوان آب بریزید تا کمی از تخلی آن ها گرفته شود و باعث تلخ شدن خورش نشوند.
وقتی که گوشت و لپه خورش پخته شد لیمو عمانی ها را به قابمه خورش اضافه کنید. نمک ، فلفل و ادویه های دیگر را در صورت تمایل هم اضافه کنید و من برای خوشرنگ شدن خورشت ، کمی زعفران نیز به آن اضافه کردم. حالا باید حدود یک ساعت منتظر بمانید تا خورش با حرارت کم بپزد و خوب جا بیفتند. در این مدت زمان می توانید سیب زمینی ها را به صورت خلالی برش دهید و با مقدار کمی روغن سرخ کنید تا در زمان کشیدن خورش ، آن را با سیب زمینی های سرخ شده تزیین کنید و به همراه برنج سرو کنید.
نکاتی درباره خوشمزه تر شدن خورش قیمه
گوشت خورش قیمه
من همیشه برای تهیه خورشت قیمه سعی میکنم از گوشت سردست گوسفند یا گوشت مغز ران گوساله استفاده می کنم چون واقعا خورش قیمه ای که با این گوشت ها پخته شود یه چیز دیگه است.
علت تلخ شدن
نکته دیگر هم این است که خیلی از خانما از من راجب تلخ شدن خورشت قیمه شون می پرسند؟ ببینید تلخ شدن خورش قیمه تنها یک دلیل می تواند داشته باشد و آن هم لیمو عمانی است. شما باید قبل از انداختن لیمو عمانی داخل خورشت آن را با چنگال سوراخ کنید و داخل آب بیندازید تا تلخی شان برطرف شد و موقع پخت هم اگر لیموعمانی را زودتر از مؤید داخل خورش بیندازید موجب تلخی خورشت شما خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر