۱۴۰۰ شهریور ۹, سه‌شنبه

آموزش طرز تهیه نان پواچا پاپیونی به روش خوشمزه در خانه

 آموزش طرز تهیه نان پواچا پاپیونی به روش خوشمزه در خانه

طرز تهیه نان پوآچا پاپیونی خوشمزه و پنبه ای برای صبحانه

پواچا پاپیونی را تا حالا خورده اید؟ این نان طعم و مزه اش حرف ندارد و پیشنهاد می کنم حتما آن را بخورید. نان پوآچا یکی از فوق العاده ترین نان هایی است که هم ظاهر جذابی دارد و هم خیلی خوشمزه هست. پس اگر شما هم برای صبحانه، عصرانه و یا میان وعده خود و عزیزانتان دنبال تنوع هستید، من به شما نان پواچا را معرفی می کنم که بسیار لذیذ و پرطرفدار است. این نان به دلیل ظاهر پاپیونی شکل در بین بچه ها محبوبیت زیادی دارد که میتوانید از آن به عنوان میان وعده برای مدرسه دلبندنان آن را درست کنید. در ادامه با دستور پخت نان پوآچا پاپیونی با بارونک همراه باشید.


مواد لازم برای نان پواچا
آرد حدود 1 کیلو
شیر ولرم 1 لیوان
آب ولرم 1 لیوان
خمیر مایه خشک فورییک قاشق غذاخوری
روغن مایع 1 لیوان
تخم مرغ 2 عدد
نمک 2 قاشق مرباخوری
شکر 1 قاشق غذاخوری
زرده تخم‌ مرغ برای رومال 1 عدد
مراحل تهیه و پخت نان پوآچا

1. برای درست کردن نان پوآچا پاپیونی ابتدا در یک ظرف خمیر مایه را با آب ولرم مخلوط می کنیم. بعد به ترتیب شیر، روغن، شکر، نمک و دوعدد تخم مرغ را هم به مواد اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

2. بعد از یک دست شدن مواد بالا، به تدریج آرد را اضافه می کنیم و مواد را خوب ورز می دهیم. توجه داشته باشید آرد را تا جایی اضافه کنید که خمیر نرم و لطیفی که به دست نچسبد، درست شود.

3. سپس روی خمیر را با نایلون و پارچه می پوشانیم و حدود یک ساعت در دمای محیط استراحت می‌دهیم تا خمیر ما عمل بیاید و آماده شود. بعد از یک ساعت که خمیر آماده شد، دوباره آن را ورز می دهیم تا پف آن گرفته شود.

4. حالا خمیر را در اندازه های برابر و کوچک به اندازه نارنگی برش می زنیم و چانه می ‌کنیم. بعد هر چانه نان را با کمک وردنه به اندازه بشقاب میوه ‌خوری باز می کنیم و یک برش از وسط قسمت بالایی و دوتا برش از قسمت پایینی می‌دهیم.

5. دو قسمت بالایی خمیر را به طرف پایین خمیر تا می زنیم و نوار وسط پایین آن را روی خمیر برمی گردانیم تا خمیر ما به شکل پاپیون در بیاید.

6. همه خمیر را به همین شکل پاپیون درست می کنیم و در سینی فر که کاغذ روغنی انداخته‌ ایم، می‌ چینیم و دوباره روی خمیرها را با پارچه پوشانده و نیم ساعت استراحت می ‌دهیم.

7. بعد از نیم ساعت یک عدد زرده تخم مرغ را هم می زنیم و با فرچه روی نان ها را با زرده تخم مرغ رومال می کنیم. سینی نان را داخل فر که از قبل گرم شده قرار می دهیم تا نان ها حدود 15 الی 20 دقیقه با دمای 200 درجه پخته و طلایی شود. برای طلایی شدن روی نان ها می توانید چند دقیقه آخر گریل فر را روشن کنید. امیدواریم از خوردن این نان پوآچا پاپیونی های خوشمزه لذت ببرید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

پیشنهاد سردبیر